{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Hi ha algun aliment determinat que hàgim de consumir de manera diària? La veritat és que, si parlem d’aliments com a tals, n’hi ha pocs que s’hagin de consumir cada dia. La clau és mantenir un bon equilibri i una alimentació sana i variada. No obstant això, sí que hi ha alguns grups daliments que haurien de tenir-se en compte diàriament. Vols saber quins són? Continua llegint!

  1. Els cereals: Els cereals són la font principal dhidrats de carboni de l’organisme i el seu consum t’aporta energia durant un llarg període de temps. Has de consumir entre 4 i 5 racions diàries d’aquest grup, que poden ser d’arròs, pa, cereals o pasta, i combinar-les també amb aliments feculents, com ara la patata o el moniato. Potencia els productes integrals, que són els que conserven l’escorça on trobem els minerals, les vitamines i les fibres vegetals.
  2. Lactis: Tant en forma de llet com de formatge, iogurt o altres derivats, hauries de consumir entre 2 i 4 racions de productes lactis al dia. També pots combinar-ho amb derivats vegetals (begudes de soja, d’ametlles, etc.) enriquits amb calci. El iogurt, a més, té ferments vius que ajuden a millorar la digestió de la lactosa del producte en persones que tenen dificultats per digerir-la.
  3. Fruites: El consum de fruites diari ens pot aportar una gran diversitat de nutrients. Contenen vitamines i minerals fonamentals per al nostre organisme. En general, totes les fruites tenen un bon contingut de fibra soluble.
  4. Verdures i hortalisses: El consum diari de verdures i hortalisses és recomanable des de qualsevol punt de vista. De la mateixa manera que les fruites, ens aporten vitamines, minerals i fibra soluble. A més, ens ajuden a hidratar-nos, ja que la seva composició és, principalment, aigua. Cal que estiguin presents com a mínim en el dinar i el sopar i que representin la meitat del nostre plat
  5. Aliments proteics: Els aliments proteics han d’estar presents en la teva alimentació diària. Són essencials per al creixement i el manteniment dels teixits, els músculs i els òrgans del cos. Hi ha diverses opcions a partir de les quals podem obtenir proteïna tant vegetal com animal. Incrementa el consum de llegums, ou i peix, combinats amb carn (principalment carn blanca).
  6. Fruita seca: Es recomanen racions diàries de 20-30 g. És important triar opcions crues o torrades, però sense sal i sense fregir. El seu consum ens aporta greixos saludables i omega-3, que ajuden a mantenir el cor sa.Oli d’oliva verge: És un dels productes més destacats de la dieta mediterrània. A banda del seu contingut en àcids grassos monoinsaturats i poliinsaturats (greixos saludables), l’oli d’oliva també ens aporta vitamina E.
  7. Espècies: No és un aliment indispensable, però sí molt recomanable. Cuinar cada dia amb espècies pot ajudar a reduir el consum de sal. A més, pots donar infinitat de tocs diferents als plats fent servir espècies variades. La imaginació al poder!
  8. Aigua: El cos necessita una quantitat diària imprescindible de líquids. Totes les cèl·lules del cos necessiten aigua per poder funcionar. Hauries de beure entre 1,5 i 2 l d’aigua al dia. Per tant, no t’oblidis de mantenir la hidratació per afavorir una bona salut .
  9. Activitat física: Encara que no sigui un aliment, per mantenir una bona salut, l’alimentació ha d’anar complementada amb activitat física. Només calen 30 minuts al dia. Busca una estoneta lliure i aprofita-la per moure’t. Tria l’activitat que més t’agradi i activa’t!

I tu, ja consumeixes tots aquests aliments diàriament?

 

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre