{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Kiwis, meló, raïm… La majoria de les fruites proporcionen vitamines A, C i E, que aporten elasticitat a la pell, activen la formació del col·lagen i contraresten els radicals lliures. El meló, la síndria, els albercocs, les prunes, els kiwis, les maduixes, el plàtan, l’alvocat i el raïm són rics en vitamines. Els podem menjar tal qual o aprofitar-los per fer sucs.

Bròquil, espàrrecs… Les verdures de fulla verda, el bròquil, el julivert, els pebrots i els espàrrecs verds també tenen aquestes vitamines en gran quantitat. Intenta consumir-les crues o en coccions molt curtes, perquè no perdin les seves propietats.

A més, els aliments amb vitamina B, com els cítrics, els pebrots, el bròquil i la soja, també ajuden a mantenir la pell sana. 

Seleni i zinc. Els cereals integrals, alguns mariscos, la fruita seca (sobretot les nous, els pinyons i els pistatxos) i els xampinyons tenen gran quantitat de seleni, un altre potent antioxidant que, a més, afavoreix l’eliminació de la cel·lulitis.

El zinc, que també contribueix a la regeneració de la pell, es pot obtenir consumint ostres (30 g n’aporten 20 mg). Així mateix, són rics en aquest saludable mineral el xai (100 g aporten el 58 % de la quantitat diària que necessitem) i el cacau en pols (100 g suposen el 40 % d’aquesta quantitat; procura que sigui pur en un 70 % i desgreixat).

Rics en betacarotens. Precursors de la vitamina A, els betacarotens són pigments vegetals de color groc o taronja que, una vegada ingerits, es transformen en aquesta vitamina al fetge. Els aliments que en contenen (alguns fàcilment recognoscibles pel seu color taronja, vermell o groc) cuiden i protegeixen la pell dels rajos solars, a més d’activar el bronzejat i prolongar-lo. Dins d’aquest grup hi ha l’ou, la pastanaga, els espinacs, les bledes, el bròquil, les borratges, l’alfàbrega, els pebrots, la carbassa, els gerds, els préssecs, les cireres, la síndria i els tomàquets.

 

Com es prepara?