{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Les festes s’han acabat, i també els excessos gastronòmics. És hora de depurar l’organisme!

 

El fetge és l’òrgan depuratiu per excel·lència, i el més voluminós del cos. Desenvolupa funcions molt importants: a més de participar en la digestió (per la bilis que produeix), metabolitza i emmagatzema nutrients essencials per a la vida i s’encarrega de mantenir la sang neta, de manera que ajuda l’organisme a eliminar toxines. Per això és molt important mantenir-lo sa i cuidar la nostra alimentació! Per fer-ho, pots incloure en la teva dieta cereals integrals rics en vitamines del grup B i en hidrats de carboni complexos, pren fruites i verdures crues o poc cuites i augmenta la ingesta d’amanides, depuratives i descongestionants. I opta per les carns magres i d’aus cuinades a la planxa, lleugerament cuites o al vapor.

També t’ajudaran a depurar l’organisme aquests aliments:

  • Oli d’oliva. L’oli d’oliva verge i cru, pres amb moderació, és un dels productes més saludables de la dieta mediterrània. Ajuda el cos, ja que proporciona una base de lípids que contribueixen a neutralitzar les toxines danyades.
  • Carxofes. Contenen cinarina, un element que facilita l’eliminació de substàncies nocives i contribueix a augmentar la producció de bilis. Són les teves aliades contra les digestions pesades.
  • Pomes. Font de pepsina que facilita el buidatge de la bilis i té els components químics necessaris perquè l’organisme es depuri. Altres fruites beneficioses són les maduixes, les taronges, el raïm i els nespres.
  • Espàrrecs. Rics en glutatió, un antioxidant intracel·lular, capaç de neutralitzar les substàncies que resulten perjudicials per al fetge. També és present en alvocats, nous, vegetals verds, vermells i grocs (tots frescos), carn vermella i pollastre.
  • Iogurt. Sobretot, et recomanem incloure en la teva dieta la gamma de lactis Danacol de Danone. Amb un Danacol al dia juntament amb una dieta equilibrada, ajudaràs a reduir els nivells de colesterol de l’organisme.

 

Com es prepara?