{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Si vols cuidar l’alimentació de tota la família, opta pels aliments de temporada. Tenen múltiples avantatges: són nutritius, saludables, saborosos i més barats que la resta.

A més, si en consumeixes, ensenyes el teu fill a contribuir a cuidar el medi ambient, perquè així respecta el cicle de reproducció natural dels animals (carns i peixos) i evita la implantació de monocultius intensius que esgoten els recursos naturals.

A continuació, et presentem els aliments que podràs trobar en abundància als mercats durant els mesos de tardor:

Verdures i hortalisses

Albergínies, alls tendres, apis, moniatos, bitxos, bledes, calçots, carabasses, carbassons, cards, cogombres, cols, coliflors, escaroles, espinacs, canonges, mongetes tendres, patates, pebrots, pèsols, bolets, xampinyons, faves i blat de moro.

Característiques nutricionals de la coliflor: És un aliment ric en aigua, baix en calories i que aporta vitamines, entre les quals convé destacar la vitamina C, els folats i altres vitamines del grup B. Pel que fa al seu contingut en minerals, destaca sobretot el fòsfor i altres minerals que conté en quantitats menors. A més a més, la coliflor té una alta concentració d’elements fitoquímics amb acció antioxidant, com els glucosinolats, els isotiocianats i els indoles.

Fruita fresca i fruita seca:

Aranges, caquis, codonys, figues, bacores, llimes, magranes, mandarines, melons, pomes, préssecs, raïm, síndries, taronges, groselles, ametlles, avellanes, cacauets, nous, pinyons i castanyes.

Característiques nutricionals de la mandarina: És una fruita poc energètica que aporta una quantitat apreciable de fibra, sobretot en la part blanca, entre la polpa i l’escorça. Del seu contingut vitamínic, en destaca la vitamina C, seguida de l’àcid fòlic i la provitamina A. Entre els minerals destaquen el potassi i el magnesi.

Carns

Ànec, bou, cabrit, conill de bosc, faisà, garrí, guatlla, llebre, oca, perdiu, pollastre, porc, vedella i xai.

Característiques nutricionals del pollastre: Destaca pel seu contingut en proteïnes de bona qualitat, vitamines (A, B3, B6, B12 i àcid fòlic) i minerals (ferro i zinc). La qualitat nutricional de la carn de pollastre depèn de les condicions de criança i de la peça de l’animal. Així, el pit és més magre que la cuixa.

Peixos

Besuc, calamar, llobarro, ostra, rap, sípia i verat.

Característiques nutricionals del besuc: El besuc destaca perquè és un dels peixos més magres. Igual que la resta de peixos, ens aporta proteïnes d’alta qualitat. Entre les vitamines que conté, hi destaquen les del grup B, i entre els minerals, el calci, el potassi, el magnesi i el ferro.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.