{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

El calci no procedeix només dels lactis, també el podem trobar en productes vegetals com ara les verdures o la fruita seca. És imprescindible incloure calci en la nostra dieta. Saps quins aliments vegetals són els que contenen més calci? T’ajudem a trobar-los.

Aliments vegetals amb calci

Bròquil

Aquesta verdura és una de les més completes que podem trobar. No només conté vitamina A, C, minerals i àcid fòlic; també conté calci. De fet, té uns 47 mg de calci per cada 100 g. És un vegetal que, bullit, és deliciós, sobretot si el preparem com a acompanyament d’altres plats.

Carabassa

Tot i que en menys quantitat, perquè en conté gairebé la meitat que el bròquil, la carabassa també conté calci i ferro. Un bon motiu per afegir-ne a les teves postres!

Card

Aquesta verdura, parenta de la carxofa, és perfecta per consumir-la durant els mesos d’hivern i primavera. És una verdura formada majoritàriament per aigua, de manera que té una aportació calòrica mínima. Però el millor de tot és l’alt contingut en calci: 114 mg per cada 100 g. I no només això, el card també és ric en vitamina B3.

Carabassó

El carabassó és una de les hortalisses més nutritives que podem trobar. Tot i que es tracta d’un producte típic de l’estiu, podem adquirir-ne tot l’any. A més de calci, també conté ferro, magnesi i sodi.

Endívies

Sens dubte es tracta d’una de les millors fonts per obtenir aquest nutrient, perquè conté prop de 58 mg de calci per cada 100 g. L’endívia és una hortalissa que conté calci, fòsfor, ferro, potassi, vitamina A, C i E, de manera que és molt completa. Per gaudir-ne bé, l’ideal és acompanyar-la amb aliments que contrarestin el seu gust amarg, com ara el salmó fumat, la tonyina, les anxoves… Prova de posar-ne a les teves amanides!

Bolets

Tot i que no en contenen, els bolets ajuden l’organisme a absorbir tant el calci com el fòsfor, gràcies a la quantitat de vitamina D que contenen. També contenen potassi.

Mongetes tendres

Encara que en tenen menys en comparació amb la resta de verdures, les mongetes tendres també inclouen el calci entre els seus nutrients. Són especialment riques en potassi.

Espinacs

Els espinacs contenen calci, ferro, magnesi, potassi i sodi, a més del seu alt contingut en vitamina A. Ja els has tastat a les amanides? Fes-ho!

Coliflor

Hi ha una infinitat de varietats de coliflor, però totes tenen una cosa en comú: contenen calci! Concretament uns 22 mg per cada 100 g de producte. A l’hora de triar-la, assegura’t que sigui ferma i compacta i que les fulles siguin de color verd. La millor època per consumir-ne és durant els mesos de setembre i gener, però podem trobar-ne tot l’any.

Fruita seca

No podia faltar en la nostra llista! Es tracta d’un dels productes vegetals amb més calci. Les nous, les ametlles, les avellanes… Totes aquestes fruites també contenen magnesi.

El calci no només es troba en els cereals. Els productes lactis o el peix són una bona font de calci per a la teva alimentació. Ara que ja saps quins són els vegetals amb més calci, pots tenir-los en compte i complementar-los perquè el calci no falti en la teva alimentació.

 

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre