{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Ja ha arribat la tardor! Cada estació de l’any té el seu encant, i un dels principals de la tardor, a més dels colors ocres i marrons dels arbres, són els productes de temporada, sobretot la fruita.

Vegem quines són les fruites tardorenques i com podem aprofitar-les:

  • Figues: ara és època de recol·lecció de figues, una fruita que ens aporta fibra i minerals, com potassi, magnesi i calci. Us animo a provar aquesta recepta de carpaccio de tomàquets amb figues, molt fàcil de pair! 
  • Codonys: una vegada recol·lectada, aquesta fruita es conserva durant un parell de mesos. La majoria de vegades es consumeix en forma de codonyat, però aquesta fruita que ens aporta potassi i fibra també es pot menjar d’altres maneres, per exemple amb pastís de formatge sense cocció amb codonyat. 
  • Raïms: la verema anticipa l’inici de la tardor ja des de finals d’agost, i s’allarga fins ben entrat el mes d’octubre. Així que, quan comença, arriba la tradició gastronòmica dels mesos de tardor. El raïm conté antioxidants (sobretot la pell), minerals i vitamines. Tot i que la manera més típica de menjar-ne és com a postres i ben madur, us proposo algunes receptes amb raïm: estofat de peix amb raïm i taronja o, si preferiu un plat dolç, pastís de formatge i iogurt amb crema d’ametlles i panses.
  • Caquis: aquesta fruita tropical la podem trobar al mercat des de finals d’octubre fins al febrer. Destaca pel seu contingut en betacarotens o provitamina A, vitamina C i potassi. Encara no els heu provat? Pel seu gust dolç, són molt fàcils de consumir!
  • Magranes: amb una gran aportació d’aigua i potassi, la magrana és una fruita cent per cent de tardor. Per als més petits de la casa és superdivertit anar esgranant-la i menjar-se els granets a poc a poc. Es pot consumir com a fruita fresca per postres o com a ingredient d’amanides o altres receptes. Una idea per posar als plats un toc tardorenc! Com per exemple amb aquesta amanida de verdures i fruites amb gelatina de taronja o aquests gotets bicolor de magrana, poma i iogurt. Tota una explosió de sabors de tardor!
  • Pomes: parlant de la poma, també ara és època de recol·lecció d’aquesta fruita. Sabies que el pomer és l’arbre fruiter més cultivat al món? És una de les fruites més completes nutricionalment. N’hi ha moltes varietats i totes estan boníssimes, potser per això és una de les fruites més consumides. Podem utilitzar-la per preparar desenes de receptes: amanida de pollastre i poma amb vinagreta de Vitalinea PRO i mostassa, pomes rostides amb iogurt, flam de poma o llombarda en el seu suc amb poma, panses i pinyons. Us costarà triar-ne una!
  • Peres: el seu component principal és l’aigua, però també destaquen per la seva aportació en fibra i en minerals com el potassi. Si es prenen en el punt de maduresa just, són una de les fruites més saboroses, ideals com a postres per a receptes més elaborades, com aquestes peres amb menta, o per a batuts.
  • Kiwis: els kiwis són una de les fruites tropicals més consumides. Potser poc atractius per fora, però per dins estan molt bons, tant en la varietat de color verd com de color groc. L’interior és increïble! Destaquen per l’alta aportació en vitamina C, més del doble que una taronja, i en vitamines del grup B, minerals i fibra. Amb antioxidants i, a més, molt fàcils de consumir.  
  • Fruita seca: però a més de totes aquestes fruites fresques i tropicals, el protagonisme d’aquesta estació el guanya, sens dubte, la fruita seca. Oi que sí? És ara quan la majoria es recol·lecta: prunes, figues, ametlles, avellanes, nous, pinyons i, després de la verema, panses. A més, tota aquesta gamma de sabors ens aboca al gran esdeveniment gastronòmic de la tardor: Tots Sants, o sigui que no ens oblidem de les castanyes!

Ja veieu que totes aquestes fruites de temporada no només es poden consumir com a postres, sinó que, a més, ens ofereixen moltes més possibilitats. Aprofiteu ara per menjar-ne!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.