{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Cada dia més persones mirem amb atenció els aliments que comprem i, en moltes ocasions, agafem més productes frescos, en lloc d’aliments precuinats, per poder seguir una alimentació saludable. A més, és més fàcil seguir una dieta variada i equilibrada quan augmenta l’oferta de productes frescos. T’avorreix menjar sempre els mateixos plats? En l’apunt d’avui et volem parlar del bimi, una verdura especial que segur que no et deixarà indiferent i que és perfecta per incloure-la en la teva alimentació diària. Continua llegint!

Què és el bimi

El bimi, també conegut com a bròcoli baby o broccolini, és una hortalissa de la família de les crucíferes (col, bròcoli, coliflor, etc.), que comparteix les característiques nutricionals típiques d’aquestes verdures, com ara la presència de fibra, vitamines, minerals i altres substàncies com els glucosinolats o els compostos fenòlics.

Es tracta d’un híbrid que neix a partir de l’encreuament entre la col xinesa i el bròcoli fa més de vint anys al Japó. El seu aspecte és similar al del bròcoli, tot i que té una tija més llarga, com la d’un espàrrec verd, i el seu sabor és dolç i suau.

Com puc incloure el bimi en la meva alimentació diària?

El bimi és un aliment molt versàtil des dun punt de vista gastronòmic, ja que es pot consumir cru (en amanides) o cuinat (a la planxa, al vapor, en remenats, etc.). A continuació et deixem algunes receptes. Anima’t a provar-les!

Amanida de bimi

  • Ingredients: Brots d’amanida, cirerols, bimi, formatge feta, llavors de lli, oli d’oliva verge, vinagre de Mòdena, sal i pebre.
  • Elaboració: Renta les hortalisses i talla els tomàquets per la meitat i el bimi en trossos petits. En un bol, afegeix els brots d’enciam, els cirerols i el bimi tallats i el formatge feta, i amaneix-ho tot junt. Afegeix-hi les llavors de lli per sobre.

També pots saltar el bimi en una paella amb una mica d’oli d’oliva verge i sal grossa, deixant-lo al dente. Està deliciós!

Bimi saltat amb arròs i truita

  • Ingredients: Bimi, pastanaga, ceba, arròs, salsa de soja, sal, pebre i sèsam.
  • Elaboració: Bull l’arròs en una olla amb aigua. Mentrestant, renta les verdures i trosseja-les en trossos petits. En una paella, enrosseix la ceba i quan comenci a agafar color, afegeix-hi el bimi i la pastanaga. Salta-ho tot junt. Afegeix-hi l’arròs, la salsa de soja, la sal i el pebre. Deixa-ho reposar un minut a foc lent i, finalment, afegeix-hi el sèsam. Sona bé, oi? Doncs està deliciós!

Papillota de salmó i bimi

  • Ingredients: Salmó, bimi, llimona, sal grossa i pebre negre.
  • Elaboració: Esprem la llimona per fer-ne suc. Renta el salmó i talla-ho en lloms. Renta també el bimi. Posa el forn a preescalfar a 180 °C. Col·loca el salmó sobre paper de plata i afegeix-hi una mica de suc de llimona, el bimi, la sal i el pebre. Embolica-ho tot en paper de plata i fica’l al forn durant 10 minuts aproximadament. Saludable i deliciós! També el pots complementar acompanyant-lo amb arròs integral, quinoa o patata al forn, per exemple. Així tindràs tot un àpat complet i molt saborós.

Què t’han semblat aquestes receptes? Recorda que una alimentació saludable inclou tot tipus d’aliments i que les verdures i les hortalisses haurien d’estar presents en el nostre dia a dia, tant en dinars com en sopars.

El bimi és un aliment molt interessant a l’hora de variar els aliments de la nostra dieta: ens ajuda a evitar la monotonia dels nostres plats i afavoreix el descobriment de gustos i combinacions nous. Inclou aquesta verdura en el teu dia a dia i gaudeix del seu sabor agradable!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre