{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El colesterol és una substància grassa composta de lípids que es troba al nostre organisme. Encara que normalment l’associem amb una cosa negativa, el cert és que el colesterol és necessari per produir certes hormones, com ara l’estrogen o la testosterona, i per protegir les cèl·lules, perquè forma una membrana al seu voltant. Tanmateix, n’hem de controlar els nivells, perquè tenir el colesterol alt o baix pot pot significar una causa de risc d’enfermetats del cor. Saps com s’ha d’actuar en cada cas?

Colesterol alt

En aquest cas ens referim als nivells de colesterol LDL, que anomenem colesterol dolent. Es tracta d’una lipoproteïna de baixa densitat que s’encarrega de transportar el nou colesterol des del fetge fins a les cèl·lules de l’organisme.

Un nivell alt d’aquest tipus de colesterol es dóna quan se superen els 160 mg/dl en sang. L’ideal és que el nivell de colesterol LDL se situï entre els 70 i els 100 mg/dl.

Què podem fer per reduir el colesterol alt?

Encara que la solució més encertada per aconseguir-ho la té el metge, podem fer certs canvis i seguir hàbits de vida més saludables que ens poden ajudar a reduir els nivells de colesterol alt:

- Evitar els aliments amb alt contingut en greixos i processats.

- Disminuir el consum de sal als àpats i assegurar-nos que, si en prenem, sigui iodada i no sobrepassi els 5 mg al dia, que és el que recomana l’OMS.

- Reduir la ingesta de sucres refinats, especialment els que hi ha a la brioixeria industrial.

- Evitar determinats hàbits perjudicials, com ara el consum d’alcohol i de tabac.

- Procurar allunyar-nos de l’estrès

Colesterol baix

El colesterol baix fa referència al tipus de colesterol HDL que, al contrari que en el cas anterior, anomenem bo per la funció que té. Es tracta d’una lipoproteïna d’alta intensitat que s’encarrega de transportar l’excés de colesterol des dels teixits fins al fetge, on es metabolitza i després s’expulsa de l’organisme. Una de les principals característiques d’aquest colesterol és que ajuda al bon manteniment de les parets internes de les venes, evitant que s’obstrueixin i afavoreix una circulació sanguínia correcta.

L’ideal és mantenir aquest tipus de colesterol alt, concretament per sobre dels 35 mg/dl en homes i superior als 40 mg/dl en dones. Nivells inferiors a aquestes quantitats revelen una carència. És aleshores que diem que tenim el colesterol baix.

Què podem fer per augmentar el colesterol baix?

Per augmentar els nivells de colesterol HDL podem aplicar certes mesures, sobretot relacionades amb una bona alimentació:

-          Incloure al menú fruita, verdura, llegums, carn magra i aliments rics en fibra. Una alimentació variada i equilibrada és la clau per augmentar els nivells de colesterol.

- Introduir el peix blau a la dieta i menjar-ne almenys tres vegades per setmana. Dins d’aquest tipus, hi trobem la tonyina, el salmó, el verat, les sardines, les anxoves, el besuc o el bacallà. Tots contenen un nutrient essencial: àcids grassos omega-3, greixos poliinsaturats que ajuden a mantenir els nivells normals de colesterol.

- Practicar exercici amb regularitat: mantenir-nos allunyats del sedentarisme és molt important per a la salut cardiovascular. Procura caminar almenys trenta minuts al dia per aconseguir-ho. D’altra banda, els esports aeròbics com la natació, el running o el ciclisme també ens poden ajudar a augmentar el colesterol bo i a mantenir una bona pressió arterial.

Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre 7 i 10% de 2 a 3 setmanes amb una ingesta diària d’1,5 a 2,4g de fitoesterols. No està destinat a persones que no necessiten controlar la seva colesterolèmia. No aconsellat a dones durant l’embaràs, lactància ni a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals 3g/dia. Mantingui una deta saludable amb fruites i verdures. Si pren medicació consulti el seu metge.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.