{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El colesterol és un greix essencial per al nostre organisme, perquè entre les seves funcions hi ha la de produir hormones necessàries com ara l’estrogen o la testosterona, i la de protegir les cèl·lules mitjançant la formació de membranes. Dins dels tipus de colesterol que hi ha, cal destacar el colesterol HDL, el que habitualment anomenem bo. Quina funció compleix? Quins són els nivells recomanats dins d’aquest tipus de colesterol? Com podem augmentar-lo? T’ho expliquem tot a continuació!

Què és el colesterol HDL?

Les sigles HDL corresponen en anglès a lipoproteïna d’alta densitat, que és com realment s’anomena aquest tipus de colesterol. La seva funció és transportar l’excés de colesterol (el que no necessitem) des dels teixits fins al fetge, on s’expulsa fora de l’organisme o bé es reserva per a quan sigui necessari. El colesterol HDL ens ajuda a mantenir en bon estat les parets internes de les venes per evitar que s’obstrueixin i afavorir la circulació correcta de la sang. Ara que sabem per a què serveix, quins són els nivells recomanats en cada cas?

Colesterol HDL alt

Quan parlem de tenir el colesterol HDL alt en cap moment volem dir que sigui una cosa negativa, ben al contrari. De fet, els nivells d’aquest colesterol han de superar els 35 mg/dl en sang en el cas dels homes i els 40 mg/dl en el cas de les dones. Si supera aquestes xifres significa que compleix la seva funció correcta a l’organisme.

Colesterol HDL baix

Els nivells inferiors a les quantitats que hem esmentat abans es consideren sempre baixos i, per tant, indiquen una manca d’aquest tipus de colesterol. Així, quan els nivells són inferiors a 35-40 mg/dl, diem que tenim el colesterol HDL baix. Què podem fer per augmentar-lo?

Augmentar el colesterol HDL

El nostre metge és qui ens ha de donar sempre les pautes més recomanades, però nosaltres també hem de posar-hi de la nostra part, especialment pel que fa a l’alimentació. Per aconseguir augmentar els nivells de colesterol HDL podem:

Augmentar la ingesta de fruita, verdures i llegums fent que la nostra alimentació sigui més completa i variada.

Consumir preferentment carns magres, com ara pollastre, gall dindi, conill o llom de vedella o de porc, perquè són les que menys greixos contenen.

Introduir aliments rics en fibra

- Decantar-nos per productes d’origen vegetal, perquè són els que contenen greixos insaturats, que ens ajuden a mantenir els nivells normals de colesterol. Prendre oli d’oliva amb moderació, optar per la llet de soja o canviar la mantega per la margarina poden ser tres mesures positives.

- Introduir el peix blau en la nostra dieta setmanal. Aquest tipus de peix és ric en àcids grassos omega-3 i en greixos poliinsaturats. La tonyina, el verat, el salmó, les sardines o el bacallà són alguns d’aquests peixos. Procura prendre’n dues o tres vegades per setmana.

- Practica exercici de manera regular i constant. Mantenir-nos allunyats del sedentarisme ens ajudarà a augmentar els nivells bons de colesterol i a reduir els dolents. Els esports aeròbics estan especialment indicats per mantenir en bon estat la nostra salut cardiovascular. Esports com ara la natació, el ciclisme o el running poden ser de gran utilitat, però, si no tens temps de practicar-ne cap, recorda que caminar com a mínim trenta minuts diaris també ens pot ajudar.

A més de tots aquests consells, també hem de tenir en compte altres pràctiques relacionades amb els nostres hàbits alimentaris: evitar els greixos, els productes refinats, els menjars preparats i els aliments grassos i ensucrats són mesures clau per fomentar el bon colesterol. Ho tindràs en compte a partir d’ara?

*Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 % i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d’1,5 g a 2,4 g de fitosterols. No va adreçat a persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No recomanat a dones durant l’embaràs o la lactància ni a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruites i verdures. Si preneu medicació, consulteu el metge 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.