{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Com ja vam veure en aquest article sobre què són i com podem cuidar les defenses, dos dels factors que posen a prova el sistema immunitari són el fred i els canvis de temperatura.

La primavera és una estació plena de vitalitat, en què, després de l’hivern, tenim ganes de fer moltes coses. Per fer-ho, hem d’estar vitals i plens d’energia. Com podem ajudar les nostres defenses ? Aquestes són les recomanacions:

  1. Actitud positiva: tenir una visió positiva de la vida, ser optimistes, agradables, esforçar-se per superar-se i controlar l’estrès i l’ansietat.
  2. Estil de vida saludable: factors com ara el sedentarisme, la falta de son o el tabac, entre d’altres, posen a prova el sistema immunitari. Per això és recomanable descansar bé, dormir unes 7-8 hores al dia (gran part de les nostres cèl·lules defensives es generen durant el son), com dur una vida activa amb la pràctica d’activitat física de forma regular i constant.
  3. Estar hidratat i seguir una dieta equilibrada i variada: és bàsic! Per a la salut del sistema immunitari necessitem vitamines, minerals, antioxidants, enzims, fibra, aminoàcids (components de les proteïnes) i àcids grassos essencials. En concret, els nutrients que estan relacionats amb un funcionament normal del sistema immunitari són les vitamines A, C, B12, B9 (folats) i B6, D, i minerals com el coure, el ferro, el seleni o el zinc. Una dieta variada i saludable ens aportarà tots aquests nutrients necessaris per a les sistema inmunitari.

Ajuda les defenses des de la cuina

Per poder mantenir una alimentació adequada, en aquest apunt us deixem idees de receptes de primavera riques en vitamines, i en aquest altre, d’amanides primaverals completes. Alguns dels aliments que ens ajudaran són les fruites i verdures ataronjades, l’oli d’oliva, la fruita seca, els cereals integrals, els llegums i les fruites i verdures amb aportació de vitamina C. Així podrem mantenir una dieta equilibrada, rica en vitamines i minerals.

A més de les amanides, molt bones i apetibles en aquesta època de l’any, hi ha altres receptes primaverals que ajudaran el nostre sistema immunitari pel contingut que tenen en els nutrients que hem esmentat anteriorment:

 

 

 

Aquestes tres últimes receptes, i moltes d’altres, les teniu explicades en aquest article de plats que ajuden les defenses.

Que res no t’aturi aquesta primavera. Gaudeix-ne!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.