{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Com ja vam veure en aquest article sobre què són i com podem cuidar les defenses, dos dels factors que posen a prova el sistema immunitari són el fred i els canvis de temperatura.

La primavera és una estació plena de vitalitat, en què, després de l’hivern, tenim ganes de fer moltes coses. Per fer-ho, hem d’estar vitals i plens d’energia. Com podem ajudar les nostres defenses? Aquestes són les recomanacions:

  1. Actitud positiva: tenir una visió positiva de la vida, ser optimistes, agradables, esforçar-se per superar-se i controlar l’estrès i l’ansietat.
  2. Estil de vida saludable: factors com ara el sedentarisme, la falta de son o el tabac, entre d’altres, posen a prova el sistema immunitari. Per això és recomanable descansar bé, dormir unes 7-8 hores al dia (gran part de les nostres cèl·lules defensives es generen durant el son), com dur una vida activa amb la pràctica d’activitat física de forma regular i constant.
  3. Estar hidratat i seguir una dieta equilibrada i variada: és bàsic! Per a la salut del sistema immunitari necessitem vitamines, minerals, antioxidants, enzims, fibra, aminoàcids (components de les proteïnes) i àcids grassos essencials. En concret, els nutrients que estan relacionats amb un funcionament normal del sistema immunitari són les vitamines A, C, B12, B9 (folats) i B6, D, i minerals com el coure, el ferro, el seleni o el zinc. Una dieta variada i saludable ens aportarà tots aquests nutrients necessaris per a les sistema inmunitari.

Ajuda les defenses des de la cuina

Per poder mantenir una alimentació adequada, en aquest apunt us deixem idees de receptes de primavera riques en vitamines, i en aquest altre, d’amanides primaverals completes. Alguns dels aliments que ens ajudaran són les fruites i verdures ataronjades, l’oli d’oliva, la fruita seca, els cereals integrals, els llegums i les fruites i verdures amb aportació de vitamina C. Així podrem mantenir una dieta equilibrada, rica en vitamines i minerals.

A més de les amanides, molt bones i apetibles en aquesta època de l’any, hi ha altres receptes primaverals que ajudaran el nostre sistema immunitari pel contingut que tenen en els nutrients que hem esmentat anteriorment:

 

Aquestes tres últimes receptes, i moltes d’altres, les teniu explicades en aquest article de plats que ajuden les defenses.

Que res no t’aturi aquesta primavera. Gaudeix-ne!

Com es prepara?