{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La fibra és un component que contenen els aliments vegetals. Com que no es digereix ni s’absorbeix, no aporta calories, a diferència de nutrients com ara els greixos, els hidrats de carboni… No obstant això, sí que pot produir beneficis importants per al cos.

Hi ha dues classes de fibra, la soluble i la insoluble en aigua, cada una amb les seves funcions. Les fibres solubles augmenten el volum dels excrements i es troben en els llegums i el gra de civada i ordi. D’altra banda, les fibres insolubles són l’aliment que utilitzen els bacteris que hi ha al tram final de l’intestí per alimentar-se i créixer. Encara que es troben en la majoria d’aliments vegetals (cereals integrals, fruita seca…), una de les principals fonts és el segó de blat, que sabem que contribueix a accelerar el trànsit intestinal.

Els experts recomanen tenir una alimentació saludable que inclogui cada dia diferents aliments amb fibra per arribar com a mínim als 25 g de fibra, juntament amb una aportació d’aigua adequada, uns 2 litres al dia.

Si voleu augmentar la vostra aportació de fibra, prioritzeu en l’alimentació la ingesta d’aliments amb fibra. Preneu nota d’aquestes recomanacions:

Cada dia preneu:

  • 4 i 6 racions de cereals i derivats. Millor si són integrals, perquè els refinats contenen menys fibra.
  • Com a mínim 5 racions de fruites i verdures.

I cada setmana: de 2 a 4 racions de llegums i de 2 a 7 racions de fruita seca.

Voleu saber més coses sobre la fibra? Llegiu-les aquí. I com us poden ajudar els aliments a anar de ventre? En aquest altre enllaç us ho expliquem. 

Bon profit!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.