{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

T’agrada el menjar japonès i vols cuidar-te? Avui et dono consells per menjar de manera saludable seguint l’autèntica tradició japonesa. Pren nota.

Un àpat complet ha d’incloure verdura o hortalisses, cereals com l’arròs, aliments proteics i fruita. La gastronomia japonesa té diversos aliments de cada grup:

  • Verdures: les més utilitzades són el cogombre, la pastanaga, els porros, els espinacs, el carbassó, daikon o mooli, que és una mena de rave gran, xiitake, que són bolets deshidratats…Les solen utilitzar com a condiment de diversos plats, juntament amb arròs, fideus, llegums, carn, peix o en brous. Són perfectes, perquè les verdures potencien el sabor del menjar i l’enriqueixen de nutrients. Si prefereixes prendre una ració més gran de verdures, pots demanar una amanida, com la de cogombre o espinacs.
  • Arròs i altres cereals: gohan és arròs simplement cuit, el miso és un puré de llavors de cereals o soja fermentada, azuki són mongetes, udon són tallarines, i soba/shirataki/somen són una classe de fideus.
  • Aliments proteics: pots triar peixos, com un plat anomenat sashimi, en què es presenta marisc o peix cru en talls fins; carn de pollastre, vedella, ànec; o dashimaki tamago, que és una mena de truita.

Les algues, molt comunes en els àpats japonesos, sabies que són una font de proteïnes i minerals? Les utilitzen de moltes classes: nori, kombu, hijiki, arame, wakame. Les trobaràs en típics plats com el brou kombu dashi i una mena de sushi, nori sushi, que són tastets d’arròs envoltats d’alga. 

  • Sopes i brous:són clàssics de la gastronomia japonesa i es poden incloure en un menú saludable, ja que poden ser molt nutritius. Per exemple, el suimono i el misoshiru. El suimono és un consomé de peix amb tofu, marisc… Diuen que equival a un consomé de cloïsses espanyol. El misoshiru és una sopa més contundent perquè el principal ingredient és el miso.

Els japonesos també preparen plats complets amb diversos aliments. Aquí en tens un parell: 

  • Sushi: arròs cuit adobat amb vinagre d’arròs, sucre, sal i altres ingredients. Es pot combinar amb peix (tonyina, salmó, bonítol…), marisc (calamar, sèpia, gamba…), vegetals (soja, tofu...), carn vermella (vedella, pernil…), algues o ou. Si en un restaurant no saps què porta cada tipus de sushi, pregunta-ho al cambrer.
  • Sukiyaki és un plat de talls fins de vedella o tofu cuit a foc lent o bullit, amb vegetals (col, bolets…) i altres ingredients com fideus.

La majoria de plats japonesos s’acompanyen de salses. Normalment serveixen el plat amb la salsa a part, així que intenta moderar-ne el consum perquè augmenten l’aportació calòrica del menjar i a vegades també d’altres components com la sal i l’alcohol.

Els ingredients més habituals que s’utilitzen per elaborar salses són: dashi, que és un brou de peix o d’alga i pot servir de base per preparar la salsa, mirin i sake que són dues begudes d’arròs amb alcohol i s’utilitzen com a condiments, komezu, un vinagre d’arròs fermentat, i salses de soja fermentada com la tamari i la shoyu. La tamari conté només soja, aigua i sal, i la shoyu també blat que suavitza el seu gust.

Si vols reduir l’aportació de greix, decanta’t per plats al vapor mushimono; rostits a la graella yakimono o teriyaki; o opta per aliments crus sashimi, sense cap mena de cocció. D’altra banda, evita abusar d’àpats preparats mitjançant coccions molt greixoses: fregits i arrebossats com els aliments anomenats agemono, els cuits en tempura, que és una fregitel·la que s’aplica a verdures i mariscos, i els guisats anomenats nabemono.

Com a postres, t’aconsello que demanis fruita o que gaudeixis de Vitalinea 0% amb el seu gust inigualable. A més, ara tens noves varietats, Vitalinea Frutos del Bosque i Coco! Hi ha altres postres que aporten més greixos i sucres, com el pastisset d’arròs mochi.

Què t’ha semblat? Oi que pots menjar de manera saludable i segons la modalitat japonesa?

 気をつけてね (Ki wo tsukete ne)! Cuida’t en japonès ;)

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.