{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Et resulta difícil menjar bé amb un pressupost ajustat? Doncs hi ha multitud d'aliments barats i nutritius que, a més de ser molt fàcils de trobar i de preparar, poden ajudar-te a seguir una dieta equilibrada dia rere dia. Anem a veure cinc aliments sans i econòmics que pots provar.

1. Descobreix els llegums, una magnífica font de fibra

Els llegums tenen moltíssim que oferir tant a nivell de sabor com a nivell nutricional. En aquesta categoria s'inclouen les llenties, els pèsols i les mongetes, i són aliments amb un contingut en greixos molt baix però amb grans quantitats de proteïnes, fibra i hidrats de carboni.

Les llenties, per exemple, combinen molt bé amb molts plats i poden utilitzar-se en amanides, amb salmó o com a guarnició per a molts tipus de carn. D'altra banda, els cigrons poden triturar-se per fer humus, un pica-pica saludable. De fet, hi ha mil maneres delicioses de preparar els llegums. Per estalviar al màxim, en lloc de comprar-les cuites, pots comprar-les en sec, en paquets i posa-les a remull a casa.

2. El pollastre, la millor opció como carn blanca

L'entrecot, les costelles de xai o el filet són carns amb un preu més elevat que es poden reservar per a ocasions especials, mentre que el pollastre és el nostre aliat ideal per aconseguir plats sans i deliciosos en el nostre dia a dia. Prova a fer-ho a la planxa amb algunes espècies, rostit amb herbes aromàtiques, a * tajine * amb fruita, a la barbacoa, amb curri o amb salsa de iogurt i coco: les possibilitats són infinites!

A més de ser més barat que la carn vermella, el pollastre també conté nivells molt menors de colesterol i de greixos saturats. En la mesura del possible, compra pollastres de proximitat i de corral..

3.Fruites i verdures congelades: vitamines en tota la seva esplendor 

 A diferència de la fruita i la verdura fresca, la congelada manté tot el seu sabor però també el mateix preu durant tot l'any, per tant, pots guardar-la i conservar-la per quan el pressupost t'ho permeti.

A més, el fred manté intacte el seu valor nutricional inicial durant mesos. Les pastanagues congelades poden tenir més nutrients que les que porten ja dies a la nevera..

4. Inclou l'all en més plats

L'all és un ingredient indispensable en moltes receptes franceses, i no en va! Gràcies al seu gust i la seva aroma únics, l'all exalça fins als plats més senzills alhora que ens aporta múltiples beneficis per a la nostra salut.

Un cap conté un bon grapat d'alls amb propietats antibacterianes descobertes per Pasteur, així com antifúngiques i antioxidants.

5. Passa't al iogurt: senzill i nutritiu!

El iogurt és un ingredient indispensable per a tots els cuiners amb un pressupost ajustat. Es pot prendre com refrigeri, de postres, o com a ingredient d'un entrant o d'una salsa per un plat principal. Hi ha molts plats deliciosos fets amb iogurt que pots preparar a casa, com el pollastre * tandoori *, el * tzatziki * i el pa de pessic de iogurt.

El iogurt també és una opció estupenda quan volem fer un mos sa entre hores. Els seus microorganismes faciliten la digestió de la lactosa per a aquelles persones que tenen dificultats per digerir, mentre que el seu contingut en proteïnes i calci ens ajuda a mantenir la massa muscular i uns ossos forts. Un aliment ric en nutrients, fàcil de trobar, saludable, barat i, a més, amb un contingut en calories relativament baix. 

Les peles també es cuinen!

Què fas amb les peles de les verdures quan has acabat de cuinar? Les tires? Doncs, en lloc de tirar-les per què no et sumes a una nova moda, la d'incloure les peles als teus plats? Això sí, han d'estar ben rentades i millor si les verdures són orgàniques. Hi ha moltíssims llibres amb receptes suggerents de sopes, brous i salses. S'ha acabat el desaprofitar!  

 

Com es prepara?