{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El colesterol és un greix exclusiu del món animal. Tots els aliments d’origen animal en contenen, tot i que en diferents percentatges. 

Pel que fa a això, hi ha molta controvèrsia sobre la influència que exerceixen alguns aliments en els nivells elevats de colesterol.

Els aliments més rics en colesterol són les carns, especialment les carns vermelles i derivades (paté, salsitxes), les vísceres (cervells, fetge, ronyons) i tots els embotits. És recomanable limitar-ne el consum si volem evitar tenir el colesterol alt, ja que aquests aliments també contenen un alt percentatge de greixos saturats i en conjunt poden afavorir l’augment del colesterol LDL. També aporten un percentatge elevat de colesterol la brioixeria i els aliments precuinats elaborats amb greixos saturats d’origen animal.

D’altra banda, tenim el peix i el marisc. Al marisc, la quantitat de colesterol varia notablement segons la varietat. Per exemple, el marisc de closca o mol·luscos (com les cloïsses o els musclos) contenen quantitats similars als peixos; en canvi, els crustacis (com el llamàntol, les cigales, o les gambes) i els cefalòpodes (com el calamar o el pop) aporten quantitats més elevades de colesterol però, tot i així, es poden consumir amb moderació perquè també aporten àcids grassos insaturats.

Si parlem dels ous, l’evidència científica actual no recomana suprimir el rovell de l’ou de la dieta per evitar tenir colesterol alt perquè, igual que el marisc, l’ou té un considerable percentatge de greixos poliinsaturats i monoinsaturats, superior a la quantitat de greixos saturats.

Encara que tots aquests aliments contenen colesterol en més o menys quantitat, està demostrat científicament que el colesterol alt a la sang està més influenciat per la ingesta total de greixos saturats que pel consum total de colesterol en la dieta, ja que l’organisme només absorbeix una part del que consumim amb els aliments. 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.