{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Ensenyem diferents solucions per gaudir d’aquestes festes tan assenyalades mitjançant l’alimentació.

Tot comença anant a comprar de manera adequada. És important que compreu aliments que siguin de qualitat i saludables. Recordeu-vos d’omplir el rebost d’hortalisses, verdures i fruita de temporada! Intercalar aliments d’origen vegetal entre els de més densitat energètica és una estratègia per reduir l’aportació energètica dels entrants i dels plats nadalencs. Per exemple, us proposo acompanyar els vostres plats festius d’una amanida de ruca, canonges, encenalls de parmesà i pernil ibèric, tomàquets de cirerol, i tot plegat amanit amb un oli d’oliva verge de primera premsada i crema de vinagre balsàmic de Mòdena. És un bon comodí, oi?

Pel que fa als carbohidrats, tenint en compte que són la principal font d’energia de l’organisme, han de ser presents en la nostra alimentació diària. És important incloure varietat en els diversos aliments farinacis que consumim, així que us animo a alternar el consum d’arròs, pasta, patata, cereals i llegums! Una estratègia per alleugerir la popular sopa de galets de Nadal és desgreixar-la amb molt de compte abans de servir-la.

Quant a les proteïnes, és interessant plantejar bé els menús a fi que l’aportació de proteïnes sigui la justa, però sense arribar a prescindir-ne. Per exemple, si el menú té previst dos aliments que són rics en proteïnes en cada plat, heu d’intentar disminuir la quantitat de les dues racions, d’aquesta manera podreu tastar també els altres plats! O sigui, no mengeu grans i grans quantitats de carn, peix o marisc.

Un altre aspecte que cal tenir en compte és el greix d’addició. Intenteu cuinar amb el rei dels olis, que és l’oli d’oliva verge. Recordeu que la moderació en els greixos és fonamental durant aquests dies!

A més, si ens hem excedit en el dinar, haurem d’intentar fer un sopar moderat. I, per contra, si el sopar és copiós, llavors el dinar haurà de ser lleuger. D’altra banda, com que no tots els dies són festius, hem d’intentar que els menús dels dies d’abans o després de les celebracions siguin molt lleugers. Hem de tenir en compte que fer exercici de manera regular és una clau important per mantenir un estil de vida saludable i actiu. Així que, més que mai, moveu-vos per Nadal!

Amb el consum de torrons i massapans hem de ser prudents, ja que són molt energètics. Aquí us deixo algunes receptes de torrons lleugers i que us resultaran molt atractives: apreneu a fer torrons casolans.

També us facilito propostes de receptes nadalenques senzilles, econòmiques i lleugeres d’aperitius, primers i segons plats: receptes nadalenques senzilles i econòmiques. Què us semblen?

Per tant, recordeu que durant aquestes festes nadalenques podeu menjar de tot, però amb moderació, és fonamental evitar sopars abundants i no menjar fins a rebentar. I, a més de cuidar l’alimentació durant aquests dies, us animo a celebrar aquestes esperades festes amb il·lusió, somnis, màgia i, que no hi falti l’humor!

Bones i apetitoses festes!

  

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.