{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Aproximadament un terç de tot el menjar que produïm es perd o es tira, i més de la meitat és atribuïble a les escombraries doméstiques. Això vol dir que les nostres accions personals poden tenir un gran impacte. Des aprofitar a l'màxim les sobres fins a donar curs a la teva creativitat cuinant amb restes de menjar, aquests consells pràctics et mostraran com elaborar receptes amb iogurt natural sense desaprofitar res.

 

Cuinar sense desaprofitar: optimitza les teves compres i posa en marxa la teva creativitat!

Quin és el primer pas per reduir el malbaratament a la cuina? ¡Comprar bé! Fer atenció a l'hora de seleccionar els ingredients és fonamental per a assegurar-se que res no acaba al cubell de les escombraries. Per què no et planteges el menú setmanal per tal d'utilitzar tot el que tens a la nevera?

És clar que de vegades comprem massa quantitat (o massa poc) d'un ingredient que necessitem. Si és el cas, ¡recorre a la teva creativitat!

Prova a conservar aquest grapat de xilis que vas comprar amb descompte o la font inacabable de tomàquets del teu hort fermentándolos. Quan hagis triat el tipus de ferment, un flascó, aigua i sal és tot el que necessitaràs per unir-te a aquesta nova tendència. D'aquesta manera, no només gaudiràs de les propietats saludables dels aliments fermentats, i fins i tot, si és massa tard, només has de afegir-los al teu abonament (per omplir el teu rebost de MÉS tomàquets l'any que ve).

Cuinar amb sobres: dóna'ls una altra oportunitat als teus ingredients!

Aprofitem que ets a la cuina per veure les sobres des d'un altre punt de vista. Pot ser que no estiguis acostumat a cuinar amb certs ingredients, però provar noves receptes amb restes de menjar és una bona forma de posar a prova la teva creativitat sense tirar la casa per la finestra.

Quan preparis crudités o piques les verdures, no llencis les peles!

  • Pots fer deliciosos xips de verdura casolans assecant les peles de pomes i patates al forn. Serveix-los amb una salsa de iogurt i herbes.
  • Prova a infusionar peles de pera en el te.
  • Utilitza la ratlladura de taronja o la pela de llimona per donar sabor a el iogurt.
  • Afegeix les peles de pastanaga per decorar gratinats, pastissos o sopes. Pots assecar-les i moldre-per després afegir-les a una truita o un deliciós pastís de iogurt.
  • Utilitza les closques d'aranja i pinya com a recipient comestible per aperitius i entrants: una excel·lent suggeriment de presentació!

Hi ha una infinitat de possibilitats! Sempre que sigui possible, una bona opció és utilitzar fruites i vegetals ecològics de temporada, però siguin de el tipus que siguin, assegura't rentar-los bé abans de cuinar-los.

El plaer de les noves receptes: els teus menús amb iogurt i sense deixalles!

Amb unes senzilles receptes que pots afegir al teu repertori, cuinar sense desaprofitar menjar serà bufar i fer ampolles. Pots començar amb el nostre suggeriment de menú de tres plats, que no té desperdici. Prepara hummus amb un toc àcid i xips casolans, i torna a fer servir la llimona per condimentar el teu proper plat: salmó marinat en iogurt. Però no tiris l'aigua dels cigrons, utilitza-la per fer un exquisit mousse de xocolata.

Res de rebuig i tot el sabor!

Zero deixalles: cuinar, comprar i també bons hàbits diaris!

La reducció de l'malbaratament de menjar no només té a veure amb cuinar i preparar aliments. També pot començar amb la manera de comprar i intentar que tota la família adopti petits hàbits cada dia. A punt per començar?

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre