{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Per començar, hauríem de saber identificar els factors o les causes que ens fan patir aquest malestar, que és passatger. Els canvis moltes vegades comporten un procés d’adaptació i, quan marxem de vacances, fem canvis alimentaris que ens provoquen una alteració en el trànsit intestinal.

Quins són els factors que hem de tenir en compte?

Normalment a l’estiu acostumem a beure més aigua, tot i que també és cert que, quan ens acostem a la terrassa de qualsevol xiringuito, no sempre pensem en aquesta beguda. Habitualment demanem begudes amb gas, begudes ensucrades o de cola (amb cafeïna, que també altera el trànsit) i, fins i tot begudes amb alcohol, que deshidraten l’organisme i alenteixen els moviments intestinals. Així que, encara que a més de l’aigua hi hagi altres líquids que ens hidraten (cosa que també contribueix a hidratar el sistema digestiu), no hauríem de deixar de beure entre 1,5 i 2 litres de líquids com aigua i infusions fredes cada dia.

A més dels hàbits d’hidratació alterats, també es produeix un canvi fonamental en els hàbits alimentaris, sobretot en el consum de fibra, que sol reduir-se en una quantitat important. Els experts recomanen prendre uns 25 g de fibra cada dia. Això ens ajudarà a fer que el trànsit intestinal funcioni de meravella. Quan sortim de casa, els aliments rics en fibra normalment brillen per la seva absència i més aviat tendim a prendre plats precuinats amb molta quantitat de carn (i algun peix); i un excés de proteïna tampoc no beneficia els moviments del tub digestiu. Així doncs, no oblidis prendre les cinc racions de fruita i verdura que es recomanen diàriament, i els cereals integrals. És possible seguir una alimentació equilibrada fins i tot si estem de vacances. I vosaltres, ja consumiu prou fibra amb la vostra dieta?

D’altra banda, les vacances són sinònim de relaxació, descans, distensió i oci. Per això habitualment també descuidem l’activitat física, que a més es veu limitada per les hores d’intensa calor. Malgrat això, no hi ha res més relaxant que una passejada tranquil·la per la platja o per la muntanya, que ens ajuda a afavorir, també, el moviment intestinal i, per tant, ens ajuda a controlar-ne el trànsit. Si a més fem algun altre exercici com senderisme, córrer, aquagym o muntar en bicicleta, el nostre trànsit intestinal i la nostra salut ens ho agrairan.

Finalment, quantes vegades hem sentit això que… «És que jo, si sóc fora de casa no puc anar al bany»? Doncs sí, és una cosa que ens passa molt freqüentment, encara que si seguiu les recomanacions que us hem donat anteriorment, segur que per a vosaltres el mal trànsit intestinal i el malestar que causa no seran cap preocupació.

Així que no tingueu por que el vostre trànsit intestinal empitjori quan marxeu fora de vacances, i recordeu que una dieta equilibrada, variada i suficient, una bona hidratació, i una mica d’activitat física ens ajudaran a mantenir-lo a ratlla.

Que passeu bones vacances!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.