{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Aquests aliments tenen dues grans virtuts reconegudes: són pobres en calories i rics en fibra, vitamines i minerals. Però sabies que és més sa prendre l’all cru que cuinat, encara que t’encanti en sofregits i salses? O que en una salsa bolonyesa casolana aprofitem millor les propietats antioxidants del tomàquet? L’Associació Espanyola de Dietistes-Nutricionistes (GREP-AEDN) ha elaborat un seguit de recomanacions per prevenir la pèrdua de nutrients en les hortalisses i les fruites, en què aconsella pelar i tallar la fruita i la verdura just abans de consumir-la o preparar-la, no rentar-la gaire estona, fer servir mètodes de cocció sans, deixar-la al dente i refrescar-la en aigua freda per conservar-ne totes les vitamines. T’expliquem com s’ha de prendre i per què.

Millor cuits

Pastanaga: segons un estudi del Departament de Salut Pública de Parma, les pastanagues s’han de prendre bullides perquè el cos n'assimila millor el betacarotè, un precursor de la vitamina A.

Tomàquet: al natural ens aporta vitamina C i potassi, però no n’assimilem el licopè, un potent antioxidant que protegeix les cèl·lules de l’acció dels radicals lliures.

Ceba: tant crua com cuita és diürètica, però el seu poder laxant augmenta quan la cuinem. Amb la cocció també es reforça la quercetina, un flavonoide amb propietats analgèsiques.

Millor crus

Espinacs: és una verdura fràgil que perd moltes qualitats en sotmetre-la a altes temperatures. Els espinacs val més prendre’ls crus. D’aquesta manera, ens assegurem que aporten vitamina B i minerals. Són millors els espinacs baby, perquè tenen més concentració de nutrients.

Pruna: és recomanable prendre-la fresca o seca (millor que en compota o melmelada). D’aquesta manera, evitem la pèrdua de substàncies antioxidants i conservem la vitamina C.

All: és ric en al·licina, una substància antioxidant i antibacteriana que es potencia en cru.

Cabdells i bròquil: els compostos fenòlics (beneficiosos per a la salut) abunden en aquests vegetals. En cuinar-los, aquestes substàncies es perden (al voltant d’un 70 %). Si crus no t’agraden gaire, fes-los al vapor o escalda’ls uns quants segons.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.