{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Una dieta saludable, juntament amb uns hàbits de vida adequats, com la pràctica diària d'activitat física, poden millorar la salut del nostre cor. Un dels factors modificables de risc cardiovascular són els nivells elevats de colesterol en sang.  Hem de tenir-ho en compte perquè, segons un estudi dut a terme per la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC), el 20 % de la població espanyola de més de 18 anys presenta nivells elevats de colesterol en sang. Avui parlarem sobre com hem de cuinar per mantenir el nostre colesterol a ratlla.                        

De fet, Danacol, Canal Cuina i la Fundació del Cortreballen junts per oferir-vos informació variada, consells i una selecció de dietes adequades per tractar diversos problemes i trastorns de la salut, com el colesterol elevat en sang, entre d'altres. En aquest enllaç en trobareu tota la informació. Les dietes que trobareu aquí estan elaborades pels especialistes de la Fundació del Cor i contenen molta informació, com els valors nutritius diaris, la llista de la compra setmanal que heu de fer per tenir tots els ingredients de la vostra dieta, a més d'una planificació exhaustiva dels aliments que han de compondre l'esmorzar, el dinar, el berenar i el sopar. I és que una bona alimentació comença amb una bona planificació i una compra correcta dels aliments que han de constituir la nostra dieta.

I, parlant d'aliments, aquí teniu els grups d'aliments que han de predominar en el vostre carretó de la compra per tal que, amb la dieta, puguem controlar el colesterol:

  • Fruites, verdures i hortalisses: Dos plats grans de verdura al dia, un dels quals preferentment en cru per assegurar l'aportació de vitamina C (amanides, gaspatxo, fruites i verdures liquades, etc.) i tres peces de fruita al dia ens aporten fibra, vitamines, minerals i altres antioxidants essencials per a la salut del nostre cor.
  • El peix, tant blau com blanc ens aporta àcids grassos omega-3, que són molt saludables.  Es recomana consumir peix blau tres cops per setmana i peix blanc com més vegades millor, i alternar-lo amb altres proteïnes com la carn, preferentment blanca, i els ous (3 o 4 per setmana).
  • Llegums i fruita seca que també ens aporten altres àcids grassos saludables, a més de fibra. Es recomana consumir llegums com a mínim tres cops per setmana i, fins i tot, una ració de fruita seca crua o torrada diàriament, que ve a ser un grapat tancat.
  • Cereals integrals com l'arròs i la pasta, i també el pa integral, aliments que són d'origen vegetal i contenen nivells alts de fibra que ens ajuden a reduir l'absorció de colesterol a l'organisme.
  • I, finalment, l'oli d'oliva verge, tot un bàlsam per al nostre cor. De 3 a 4 cullerades soperes al dia són suficients per cuinar i amanir els nostres plats mentre ens cuidem el cor.

A més, podeu completar la vostra dieta amb un Danacol® diari en el vostre àpat principal.El Danacol® és llet fermentada que, a més de ferments làctics, conté esterols vegetals afegits. S'ha demostrat científicament que el consum diari d'una quantitat adequada d'esterols vegetals, juntament amb un estil de vida saludable, ajuda a reduir eficaçment els nivells de colesterol. Se'n veuen els efectes a partir de les 3 setmanes. Us animeu a provar-ho?

Combinant tots aquests aliments podem planificar un menú diari cardiosaludable com el següent:

 La prevenció és bàsica quan parlem de colesterol, així que, si seguiu aquestes pautes, veureu com el podreu mantenir a ratlla. Bon profit!

Laia

Community Manager de Danone

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.