{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Els canvis bruscos de temperatura, que tant pateix el nostre organisme cada vegada que passem del carrer a un entorn escalfat de manera artificial, són encara més nocius. I és que quan sortim de casa, per exemple, o anem de la feina a l’autobús, estem provocant una vasodilatació que pot afectar més les persones amb sensibilitat cutània o dermatosi. Les seqüeles del fred són immediates i, generalment, es tradueixen en forma de sequedat, rojors i tibantor.

La deshidratació és l’alteració més freqüent. A l’estiu, som molt conscients que hem de extremar la hidratació per defensar-nos del sol, però durant els mesos freds és quan la pell perd més aigua. A més, la renovació cel·lular s’alenteix i la capa formada per les cèl·lules mortes augmenta i impedeix que la secreció sebàcia arribi amb facilitat a la superfície per lubricar i nodrir l’epidermis, deixant la pell encara més seca i sensible. I encara més, la humitat relativa de l’ambient baixa a causa de la calefacció i provoca l’evaporació de l’aigua de la pell. En alguns casos, pot produir descamació o fins i tot rojors a les galtes provocades per l’alteració de les parets dels capil·lars a conseqüència dels canvis bruscos de temperatura. Aquest escenari ens obliga a prendre mesures per mantenir la pell protegida i cuidada. Exfoliants suaus, màscares, sèrums hidratants i cremes nutritives amb alt índex de protecció solar han de formar part de la nostra rutina de bellesa habitual.

A més, l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereologia (AEDV) ens ho posa molt fàcil i ens ofereix un manual de supervivència per al fred centrat en cinc punts.

  1. Efecte barrera. Per prevenir la deshidratació accentuada pel fred hem d’optar per cremes hidratants riques en components humectants que atreguin l’aigua dins de la pell. La glicerina o la urea tenen efecte oclusiu i actuen com a barrera.
  2. Guerra a les arrugues. És el moment de plantar-hi cara amb actius com el retinol o la vitamina C.
  3. Filtrar els raigs. A l’hivern, encara que suaus, també són nocius, i no podem oblidar-nos d’aplicar-nos diàriament factor de protecció solar (un 15 és el mínim exigit).
  4. Neteja suau. Neteja la pell a fons al matí i a la nit, però amb llets suaus i nutritives.
  5. Sense canvis. Intenta evitar els canvis bruscos de temperatura.

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.