{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Treu les mans del teclat i fes una pausa! Reserva’t deu minuts i veuràs com després estaràs més actiu i seràs més eficient quan tornis a la feina. Així que apaga la pantalla de l’ordinador, posa el mòbil en silenci i prova algun d’aquests suggeriments per fer una pausa de deu minuts que sigui eficaç.

Fes-te un massatge

Un automassatge no només et relaxarà els músculs cansats i adolorits sinó que et motivarà i activarà. Tens l’esquena rígida de seure tanta estona davant l’ordinador? Fes moviments circulars al llarg de la columna vertebral amb els artells, tan amunt com puguis arribar, i després abraça’t per estirar la part superior de l’esquena. Si tens una pilota de tennis a la teva motxilla d’anar al gimnàs, treu-te les sabates i fes rodar la pilota sota el peu, fent força pressió per gaudir d’un bon massatge de peus. Un massatge a la mà amb crema hidratant també rejovenirà i hidratarà unes mans cansades.

Activa’t amb un aperitiu saludable

Carrega bateries amb una peça de fruita o un grapat de fruits secs sense sal. No t’oblidis de beure aigua. És fàcil oblidar-se’n, però mantenir-nos hidratats, estarem més desperts i motivats. Quan beguis o mengis, procura no fer-ho mentre treballes. Pren-te uns minuts per gaudir de l’aperitiu o la beguda i encara l’agrairàs més.

Estimula la ment

Quan vegis que et costa concentrar-te, deixa de treballar i pren-te deu minuts de descans. Hi ha exercicis mentals ràpids que van molt bé per desvetllar la ment i tornar-se a concentrar. Prova de completar un Sudoku en deu minuts, calcula la quantitat de quilòmetres que has corregut aquesta setmana o, fins i tot, escriu un haiku! Les activitats mentals intenses i curtes que obliguen la ment a concentrar-se són excel·lents per entrenar el cervell i millorar la memòria. Hi ha moltes pàgines en línia que proporcionen exercicis mentals, però seria ideal que no les fessis a l’ordinador.

Deixa l’ordinador

Els ulls es cansen, es tornen vermells i s’inflen de mirar la pantalla tot el dia, així que pren-te un descans i allunya’t del ratolí. Una passejada de deu minuts a pas lleuger, a poder ser a l’exterior, t’activarà i serà un bon estirament per als ulls: quan no ets en un lloc tancat, poses a prova la teva vista de lluny. Fes servir aquest temps per pensar en coses que no tinguin a veure amb la feina o per fer un encàrrec.

Medita amb música

Posa música relaxant i medita durant el teu descans de deu minuts. Comença amb unes respiracions llargues i profundes, inspirant pel nas i expirant per la boca, per aconseguir un efecte relaxant immediat, i deixa divagar la ment. Escull una cançó de 10 minuts i no t’hauràs de preocupar per si perds la noció del temps: quan la música s’aturi, cal tornar a treballar! Si no estàs avesat a la meditació o tens por de quedar-te adormit sense voler, escull millor una cançó alegre que sigui de les teves preferides. Marca el ritme amb els dits dels peus, sacseja les espatlles, sent l’energia...

Aquestes propostes per a un descans de deu minuts et faran relaxar, et motivaran i et prepararan per tornar a la feina!

Com es prepara?