{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Treu les mans del teclat i fes una pausa! Reserva’t deu minuts i veuràs com després estaràs més actiu i seràs més eficient quan tornis a la feina. Així que apaga la pantalla de l’ordinador, posa el mòbil en silenci i prova algun d’aquests suggeriments per fer una pausa de deu minuts que sigui eficaç.

Fes-te un massatge

Un automassatge no només et relaxarà els músculs cansats i adolorits sinó que et motivarà i activarà. Tens l’esquena rígida de seure tanta estona davant l’ordinador? Fes moviments circulars al llarg de la columna vertebral amb els artells, tan amunt com puguis arribar, i després abraça’t per estirar la part superior de l’esquena. Si tens una pilota de tennis a la teva motxilla d’anar al gimnàs, treu-te les sabates i fes rodar la pilota sota el peu, fent força pressió per gaudir d’un bon massatge de peus. Un massatge a la mà amb crema hidratant també rejovenirà i hidratarà unes mans cansades.

Activa’t amb un aperitiu saludable

Carrega bateries amb una peça de fruita o un grapat de fruits secs sense sal. No t’oblidis de beure aigua. És fàcil oblidar-se’n, però mantenir-nos hidratats, estarem més desperts i motivats. Quan beguis o mengis, procura no fer-ho mentre treballes. Pren-te uns minuts per gaudir de l’aperitiu o la beguda i encara l’agrairàs més.

Estimula la ment

Quan vegis que et costa concentrar-te, deixa de treballar i pren-te deu minuts de descans. Hi ha exercicis mentals ràpids que van molt bé per desvetllar la ment i tornar-se a concentrar. Prova de completar un Sudoku en deu minuts, calcula la quantitat de quilòmetres que has corregut aquesta setmana o, fins i tot, escriu un haiku! Les activitats mentals intenses i curtes que obliguen la ment a concentrar-se són excel·lents per entrenar el cervell i millorar la memòria. Hi ha moltes pàgines en línia que proporcionen exercicis mentals, però seria ideal que no les fessis a l’ordinador.

Deixa l’ordinador

Els ulls es cansen, es tornen vermells i s’inflen de mirar la pantalla tot el dia, així que pren-te un descans i allunya’t del ratolí. Una passejada de deu minuts a pas lleuger, a poder ser a l’exterior, t’activarà i serà un bon estirament per als ulls: quan no ets en un lloc tancat, poses a prova la teva vista de lluny. Fes servir aquest temps per pensar en coses que no tinguin a veure amb la feina o per fer un encàrrec.

Medita amb música

Posa música relaxant i medita durant el teu descans de deu minuts. Comença amb unes respiracions llargues i profundes, inspirant pel nas i expirant per la boca, per aconseguir un efecte relaxant immediat, i deixa divagar la ment. Escull una cançó de 10 minuts i no t’hauràs de preocupar per si perds la noció del temps: quan la música s’aturi, cal tornar a treballar! Si no estàs avesat a la meditació o tens por de quedar-te adormit sense voler, escull millor una cançó alegre que sigui de les teves preferides. Marca el ritme amb els dits dels peus, sacseja les espatlles, sent l’energia...

Aquestes propostes per a un descans de deu minuts et faran relaxar, et motivaran i et prepararan per tornar a la feina!

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre