{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

De les maduixes ja en vam parlar en aquest apunt: Maduixes, boníssimes i lleugeres!, i avui és el torn dels nabius!

Tenint en compte que una unitat de nabiu pesa aproximadament uns 10 g i que una ració de fruita són uns 200 g, amb unes 20 unitats de nabius podem tenir una ració de fruita. Els podem prendre sols, com a acompanyament d’un iogurt, amb cereals d’esmorzar o en un pastís boníssim, per exemple. Donaran als nostres plats un color característic i preciós!

De fet, el color d’aquesta baia i el d’altres baies del mateix gènere, com les groselles, es deu a uns pigments anomenats antocians, d’acció antioxidant. Aquests pigments són els compostos més característics dels nabius però, a més a més, en la seva composició també destaca el gran contingut en aigua, la baixa aportació d’energia i l’elevada concentració de fibra i vitamina C. Les baies silvestres i fruites del bosc en general, com els gerds, les groselles o les móres, són una bona font de fibra i de minerals com el calci, el potassi i el ferro.

Us proposo un parell de petites preparacions culinàries amb nabius per aprofitar-ne tots els beneficis:

És ara, al juny i fins a finals d’any, quan podem trobar nabius de màxima qualitat.

Gaudiu de la seva aroma perfumada! 

Com es prepara?