{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El bon temps ja ha arribat un any més i ens acompanyarà durant uns mesos. Per això, a molts ens ve de gust aprofitar les hores de sol, i tots els seus beneficis! Però, per fer-ho, hem de dedicar una atenció especial a la pell.

La pell defineix, limita i protegeix l’organisme. I què necessitem per cuidar-la en aquesta època estiuenca? L’alimentació és el factor més important pel que fa a cura i conservació. També perquè tingui bon aspecte, cal haver-la mantingut hidratada durant els mesos més freds, així evitarem prendre el sol amb la pell seca. Alguns dels consells per preparar la pell per al sol són: prendre, com a mínim, 8 gots d’aigua al dia; incloure en la nostra alimentació peix i marisc, cereals integrals, llegums i hortalisses i verdures, entre altres grups d’aliments; mantenir una bona rutina facial de neteja, tonificació i hidratació de la pell, etc. I no ens oblidem del paper de les vitamines!

Algunes vitamines són fonamentals per al bon estat de la pell. Vegem-les:

  • Vitamines del grup B: la riboflavina o vitamina B2, la niacina o vitamina B3 i la biotina o vitamina B8 contribueixen al manteniment normal de la pell. Les trobem, sobretot, i de manera general, als vegetals de fulla verda, els ous, els productes lactis i els llegums.
  • Vitamina A i betacarotens: també la vitamina A contribueix al manteniment normal de la pell i de les membranes mucoses. A més, per la seva aportació en betacarotens, consumir regularment fruites i verdures de colors ataronjats, groguencs o rogencs ens ajudarà també a preparar la pell per al sol i a aconseguir un bronzejat més durador i saludable. Trobarem els pigments d’aquestes tonalitats en aliments com la pastanaga, la taronja, la papaia, el préssec, el pebrot, l’albercoc o l’aranja vermella.
  • Vitamina C: les fruites i verdures que prenem crues, per exemple en forma d’amanida o de gaspatxo, ens aporten aquesta vitamina antioxidant, necessària per a la síntesi de col·lagen i pel seu paper protector cel·lular. Els cítrics, els fruits vermells, com les maduixes, i el kiwi ens aporten una gran quantitat d’aquesta vitamina. 

Aquí teniu un altre apunt sobre aliments per protegir-se del sol. Veureu que, a més d’aquestes vitamines que hem vist, alguns minerals com el zinc també són fonamentals per al manteniment de la pell.

Recordeu també que és molt important utilitzar la crema de protecció solar adequada i evitar exposar-nos al sol durant les hores més caloroses del dia.

Amb tot plegat i protecció solar, gaudirem del sol i tindrem cura de la pell!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.