{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Encara que les dietes de moda van i venen, fa milers d'anys que la fermentació aporta beneficis a la humanitat.1 En una època en què cada vegada som més conscients del que mengem, ara més que mai els aliments fermentats experimenten un auge renovat de popularitat. Però, què tenen els aliments fermentats que susciten tant d'interès? Ara analitzarem per què la tècnica de la fermentació ha resistit el pas del temps i quins són els beneficis d'una dieta basada en aliments fermentats.

Benefici núm. 1: el valor dels bacteris

En primer lloc en la llista dels beneficis, hem de parlar dels microorganismes vius presents en aquests aliments. El iogurt, el *kimchi*, la xucrut, el quefir i el *natto* són només uns quants exemples d'aliments plens de bacteris.

Cada vegada sabem més del cert que els aliments fermentats poden tenir més propietats funcionals i nutricionals per la transformació de substrats i la formació de compostos bioactius o biodisponibles.2

Benefici núm. 2: menys malbaratament

Els beneficis nutricionals dels aliments fermentats no sempre han estat tan clars. De fet, un dels motius pels quals inicialment els aliments fermentats gaudien de tanta popularitat no tenia gaire a veure amb les seves propietats nutricionals. El primer avantatge que tenien era la possibilitat de conservar els aliments per a les èpoques d'escassetat, per poder-los consumir més tard de manera totalment segura.2

Així és com va sorgir el iogurt, descobert pels pastors que transportaven la llet en bosses fabricades amb estómacs d'ovella en els períodes de calor. A poc a poc, van anar convertint la llet en iogurt, una opció gens menyspreable en aquella època, a fi de reduir el malbaratament d'aliments.

Benefici núm. 3: un gust característic

T'agraden els plats amb un sabor potent? Doncs segurament t'encantaran els aliments fermentats! El procés de fermentació confereix un gust únic i particular a molts dels aliments que es poden sotmetre a aquesta tècnica. Des del sabor àcid i cremós del iogurt fins al sabor potent i picant del *kimchi*, el gust és justament un dels punts forts dels aliments fermentats.

Benefici núm. 4: millor digestió de la lactosa gràcies al iogurt

Si et costa pair la lactosa, un iogurt pot ser allò que el teu intestí demana a crits.3 A banda d'aportar-te nutrients essencials com el calci i la proteïna,4 els iogurts també contenen ferments, microorganismes vius que faciliten la digestió de la lactosa als individus que tenen dificultats per pair-la o que creuen que poden ser-hi intolerants.5

Un altre motiu més per gaudir de la gran varietat de textures i sabors que ens ofereixen els iogurts.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.