{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Li costa digerir la lactosa? Té símptomes com ara inflor, flatulències i molèsties? Potser ha arribat a la conclusió que té dificultats per digerir la lactosa, i que la solució és eliminar la llet i tots els productes lactis de la seva alimentació.

Però, sap que hi pot haver una altra manera de tractar les seves dificultats digestives? Atès que cada persona presenta una tolerància a la lactosa diferent, és possible que pugui tolerar quantitats limitades de lactosa. Depenent de la seva tolerància a la lactosa, és possible incloure alguns productes lactis fermentats a la seva alimentació, ja que el procés de fermentació modifica la quantitat de lactosa. Així doncs, per què no dona un cop d'ull a les alternatives d'aliments diaris que té?

Em costa digerir la lactosa per un dèficit de lactasa

La dificultat per digerir la lactosa1 és una conseqüència de la incapacitat de l'organisme per produir un enzim important, conegut com a «lactasa». La lactasa s'encarrega de descompondre la lactosa, el sucre que es troba a la llet, a l'interior de l'intestí. Quan l'organisme no produeix prou lactasa, el consum de llet o d'altres productes amb lactosa pot provocar dolor.

Depenent de la quantitat de lactosa que consumeixi i dels seus propis nivells de tolerància, és possible que no experimenti cap símptoma o que, en cas contrari, arribi a patir rampes estomacals doloroses.

Sabia que...? De fet, moltes persones amb problemes per digerir la lactosa poden descompondre petites quantitats de lactosa. Si aquest és el seu cas, potser no cal que renunciï completament als lactis i pugui realitzar petites adaptacions. Una d'elles pot ser triar els aliments i refrigeris adequats quan vagi a comprar.

Intento consumir productes lactis amb una quantitat reduïda de lactosa cada dia...

La quantitat de lactosa inclosa en els productes lactis2 depèn, en part, de la manera com s'ha processat la llet i, especialment, de si s'ha produït o no la «lactofermentació». Per exemple, els formatges curats contenen menys lactosa que els formatges frescos, mentre que alguns iogurts naturals contenen menys lactosa que la llet.

La fermentació també exerceix un paper essencial en el sabor i la textura dels productes, així com en el seu període de validesa.

Em costa digerir la lactosa, però estic redescobrint els beneficis del iogurt com a producte lacti, que és més fàcil de digerir que la llet

 

Els ferments tenen altres beneficis addicionals, que poden marcar una gran diferència si té problemes amb la digestió de la lactosa. Això es deu al fet que, segons les investigacions, els bacteris vius presents en el iogurt s'alimenten de lactosa, tant durant la fermentació com principalment a l'intestí3 i, d'aquesta manera, descomponen la lactosa en compostos digeribles. Aquest és el motiu pel qual el iogurt pot ser més fàcil de digerir que la llet.

En ocasions, la lactosa del iogurt i dels productes lactis, i fins i tot de la llet, es tolera millor si s'ingereix en els àpats.3 Dit això, per què no intenta esbrinar què és el que funciona millor en el seu cas? Al cap i a la fi, com a font de calci4, el iogurt és fàcil de trobar i de preparar.

Com gestiono la digestió de la lactosa a l'esmorzar?

Moltes persones comencen el dia abocant una gran quantitat de llet al cafè, acompanyat d'un bol ple de cereals amb llet o unes torrades amb mantega.

No obstant això, si sent que el seu estómac és una mica més sensible als matins, potser és interessant adaptar la rutina de l'esmorzar. Per què no afegir iogurt en les seves varietats i sabors diferents? També pot personalitzar el seu bol de iogurt al seu gust afegint-hi fruita, llavors, mel, espècies o herbes, com ara la menta fresca.

Amb una mica de creativitat, gràcies al iogurt pot seguir gaudint d'àpats saborosos i obtenir alguns dels diferents nutrients que el seu organisme necessita, fins i tot si considera que no digereix bé la lactosa. Només cal que ho provi!

Té gana entre hores? Per què no provar el iogurt, un ingredient versàtil

Els aperitius poden suposar un problema si té problemes per digerir la lactosa. La xocolata amb llet, el gelat o les natilles són algunes de les postres que contenen lactosa.2 Així que, per què no provar un iogurt natural, un iogurt bevible, o fins i tot un batut? Independentment de l'opció que triï, el iogurt és un refrigeri saludable, tal com es va observar en un estudi recent, segons el qual, en termes de densitat nutricional, el iogurt és tan nutritiu com la fruita, la fruita seca i la llet.5

Fuentes

1 https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/lactose-intolerance
2 http://foodintolerances.org/lactose-content-of-food/
3 https://www.efsa.europa.eu/fr/efsajournal/pub/1763 El iogurt conté cultius vius. Els cultius vius del iogurt o de la llet fermentada milloren la digestió de la lactosa del producte en les persones que tenen problemes per digerir-la. Consulti-ho amb el seu metge per esbrinar si és intolerant a la lactosa.
4 French Ciqual 2016
5 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4245561/

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.