{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

La dieta equilibrada és la que ens aporta tots els nutrients en prou quantitats per cobrir les nostres necessitats particulars. Això ens permetrà aconseguir un estat nutricional òptim.

L’alimentació ha de ser variada, equilibrada i suficient, per això et recomanem que segueixis aquests consells:

  • Distribució d’àpats: fes 5 o 6 àpats al llarg del dia i recorda que s’ha d’esmorzar com un rei, dinar com un príncep i sopar com un pobre.
  • Introdueix tots els grups d’aliments en la mesura justa: 55-60 % d’hidrats de carboni, 12-13 % de proteïnes i un 30 % de greixos.
  • Potencia els hidrats de carboni complexos i integrals com la pasta, els llegums, l’arròs, el pa… millor que els simples com el sucre, sucs i dolços.
  • Equilibra les proteïnes animals com carns, peixos i ous, amb les vegetals en forma de llegums, fruita seca, quinoa, etc.
  • Entre els greixos, tria l’oli d’oliva verge per amanir i la fruita seca per als refrigeris.
  • Disminueix el consum de sal i utilitza espècies aromàtiques com orenga, pebre, comí, julivert, gingebre… Tria les que t’agradin més!
  • Aliments de temporada: consumeix aliments estacionals i de proximitat.
  • Hidratació: és molt important anar bevent durant el dia, ja que la sensació de set és indicadora de deshidratació. Pren entre 1,5-2 litres d’aigua amb alguna infusió, brou vegetal o liquat.
  • Tècniques culinàries: potencia tècniques baixes en greix com cuinar al vapor, al forn, bullir i saltar els aliments.
  • Planifica la compra: porta sempre la llista dels aliments que necessites i no vagis al supermercat sense haver menjat, així evitaràs comprar més del compte.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.