{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

La major part dels aliments aporten triglicèrids. Els trobem tant en aliments d’origen animal (carns, embotits, peixos) com en els d’origen vegetal (olis).

D’altra banda, és el tipus de greix més transportat per la sang. La seva funció és imprescindible per a la nostra vida: ens proporcionen energia per dur a terme les activitats diàries. En cas que no necessitem tanta energia, per exemple quan consumim més calories de les que gastem, els triglicèrids s’emmagatzemen a l’organisme en forma de greix.

Encara que aquest greix sigui important, convé no sobrepassar-ne els nivells adequats en sang per mantenir una bona salut. En condicions normals, és aconsellable no superar els 150 mg de triglicèrids per cada decilitre de sang. Per controlar-ne els nivells, es recomana fer periòdicament una anàlisi de sang, quan el metge ho consideri oportú.

Si vols reduir els triglicèrids, procura moderar el consum de sucre (de taula o en postres dolces) i d’alcohol, ja que un excés pot augmentar els nivells de triglicèrids en sang considerablement. Així mateix, intenta sempre que puguis seguir un estil de vida saludable, amb una alimentació tan variada i equilibrada com sigui possible, juntament amb la pràctica moderada i continuada d’exercici físic.

Au, vinga!, mantén els triglicèrids sota control!

Com es prepara?