{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

A tots ens agrada reunir-nos amb familiars i amics al voltant de la taula de Nadal, però hem de tenir en compte, sobretot si tenim el colesterol alt habitualment, que els excessos ens poden passar factura.

A continuació, comentarem cinc consells per ajudar a mantenir a ratlla els nivells de colesterol que produeixen els abundants àpats de Nadal:

1. Menjar bé i equilibrat

El primer punt que hem de tenir en compte és que una dieta farcida d’aliments que contenen molts greixos saturats i molts greixos transformats que poden contribuir a augmentar els nivells de colesterol a la sang. Una manera d’intentar reduir aquest excés de greixos indesitjats és augmentar el consum d’hortalisses, llegums, fruita fresca, cereals integrals (en forma de pa, pasta, arròs…), fruita seca i llavors de manera habitual en la dieta diària. A més, convé disminuir la quantitat d’embotits, carns vermelles, brioixeria, rebosteria, gelats, aperitius salats o salses, que són els aliments més rics en aquest tipus de greixos. Ja sabem que seguir una dieta equilibrada és una mica difícil en aquestes dates tan assenyalades, en què els àpats són tan copiosos, però hem d’intentar introduir-hi alguns d’aquests aliments que ens ajuden a preservar els nivells de colesterol adequats, i substituir els que hem indicat com menys saludables.

En aquest altre article trobareu més informació sobre els aliments dels quals hem de limitar el consum si els nostres nivells de colesterol superen els recomanats.

2. Dieta equilibrada

Està demostrat que el control de pes no només ens ajuda a disminuir els nivells de colesterol LDL (conegut com a colesterol “dolent”) sinó que també millora els nivells de colesterol HDL (o colesterol “bo”, que contribueix a evitar que el colesterol s’acumuli en les artèries). Donem quatre directrius:

- Seguiment a càrrec d’un expert en alimentació equilibrada, perquè sigui una dieta personalitzada i adaptada als gustos i als hàbits del pacient.

Dieta equilibrada i saludable (increment del consum de cereals integrals, llegums, fruites, verdures i hortalisses i fruita seca).

- Modificació dels hàbits de vida per mantenir un estil de vida saludable (vida activa i exercici físic habitual).

-  Persistència i motivació.

Així que, si estem seguint una dieta hipocalòrica, no hem de deixar-la. És important trobar l’equilibri entre gaudir de les festes de Nadal i continuar cuidant la línia. Així contribuïm a tenir el colesterol a ratlla.

3. Moure’ns

A Espanya, aproximadament set de cada deu espanyols som sedentaris en el nostre temps lliure. Hi ha estudis sòlids que demostren que el sedentarisme disminueix la qualitat de vida de les persones i interfereix en el bon funcionament del sistema cardiovascular, juntament amb el tabaquisme i la hipertensió.

Així doncs, és imprescindible portar una vida activa que ens ajudi a disminuir els nivells de colesterol a la sang per evitar possibles obstruccions de les artèries. És imprescindible, també per Nadal, que tinguem un estil de vida actiu. Activa’t aquest Nadal!

4. Suplements dietètics?

Els més utilitzats popularment per disminuir els nivells de colesterol són l’arròs de llevat vermell, els suplements d’all, el segó de civada i el pericó. És important que abans de prendre algun suplement dietètic, ho consultem amb el metge.

5. Aliments clau

Alguns aliments que contenen nutrients que contribueixen a reduir el colesterol. Aliments enriquits amb esterols vegetals, com Danacol (llet fermentada enriquida).

Aquí teniu els 10 aliments que recomenem.

Ja ho teniu tot per gaudir d’aquest Nadal amb responsabilitat!

Bones festes!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.