{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Els esterols vegetals, també anomenats fitosterols, són compostos vegetals presents en certs aliments. L’estructura de la seva composició s’assembla a la del colesterol animal, però en aquest cas la procedència dels esterols és vegetal. Una de les funcions més importants dels esterols és que poden ajudar-nos a reduir el colesterol, ja que en bloquegen l’absorció a l’intestí. De quina manera podem incloure’ls a la nostra dieta?

Els esterols vegetals en els aliments

Com hem dit, els esterols vegetals són presents en alguns aliments de manera natural, però també podem trobar-los en altres productes enriquits, com ara margarines, iogurts o llets. Cal destacar que per reduir l’excés de colesterol no n’hi ha prou amb prendre únicament aliments que continguin esterols, és recomanable combinar una alimentació saludable i rica en fibra amb l’exercici físic. Tot i així, aquí et deixem una petita llista d’aliments que contenen esterols, perquè els tinguis presents a la teva dieta:

  • Oli d’oliva

Els olis d’origen vegetal, com el d’oliva o el de gira-sol, contenen una quantitat important d’esterols vegetals. És recomanable prendre’n sovint però en poca quantitat.

  • Fruita seca

A més de contenir àcids grassos omega-3, minerals o fibra, a la fruita seca també podem trobar-hi esterols vegetals. Les ametlles en són un exemple excel·lent. Podem prendre’n cada dia, però igual que passa amb l’oli, és important que en consumim amb moderació.

  • Soja

La soja és un producte d’origen vegetal que ens aporta fibra, esterols vegetals i greixos insaturats. Les begudes o els iogurts de soja, per tant, poden ser una bona alternativa si tenim el colesterol alt.

  • Llegums

Sobretot les llenties, que a més a més de ferro i vitamines contenen també esterols. No t’oblidis d’introduir els llegums en el teu menú setmanal!

  • Fruita

Sobretot el tomàquet, la poma i el plàtan, tres aliments que ens aporten esterols vegetals. És important prendre una o dues peces de fruita al dia, així que et recomanem que tinguis en compte alguna d’aquestes tres a l’hora de fer-ho.

  • Danacol

Danacol és una llet fermentada enriquida amb esterols vegetals i sense sucres afegits. Prenent-ne un al dia, podem reduir el colesterol alt entre un 7 % i un 10 % en dues o tres setmanes. Danacol és un producte reconegut per la Fundació Espanyola del Cor.

L’oli de blat de moro o de llavor de soja, les mongetes, el blat de moro en si, el blat, els cereals o l’enciam són exemples també d’altres aliments que contenen més nivells d’esterols vegetals.

Propietats dels esterols vegetals

Com ajuden a reduir el colesterol els esterols vegetals? Els fitosterols actuen a l’intestí. Convé saber que el cos humà no pot sintetitzar esterols vegetals per si mateix, per això la ingesta d’aliments és l’única manera d’obtenir-ne els beneficis.

La seva propietat principal és que actua en aquesta part de l’organisme com un element de bloqueig, i evita que l’intestí absorbeixi part del colesterol. Per això els esterols són bons aliats en la batalla contra la hipercolesterolèmia. Per obtenir aquest efecte beneficiós és recomanable una ingesta mínima de 0,8 g.

Després de saber la funció dels esterols vegetals, és important no passar-los per alt en cas de tenir el colesterol alt. Recorda que si els teus nivells de colesterol total se situen per sobre dels 200 mg/dl es considera hipercolesterolèmia. L’ideal és mantenir-lo per sota d’aquesta xifra. El metge serà qui ens dirà aquesta xifra i qui ens donarà els millors consells per mantenir una bona salut cardiovascular. No ho dubtis, cuida’t el cor!

*Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d’1,5 a 2,4 g de fitosterols. No està pensat per a les persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No és recomanable per a dones durant l’embaràs i la lactància, ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruita i verdura. Si preneu medicació, consulteu el metge.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.