{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

És veritat que ens hem de cuidar al llarg de tota la vida, però hem de reconèixer que quan arribem a una certa edat necessitem establir uns hàbits de vida saludable que ens ajudin a cuidar-nos de manera especial. Al cap i a la fi, l’edat només és un nombre, el més important quan fem els 50 és trobar-nos bé tant per dins com per fora. Físicament i mentalment.

Hàbits de vida saludable a partir dels 50

Aquí tens alguns consells que t’ajudaran a complir un dels objectius més importants que tots ens hauríem de marcar en la vida: ser feliços i gaudir d’una vida saludable.

Fes exercici físic com a mínim tres vegades per setmana

Pot semblar un tòpic, però és cert. L’esport ens reporta molts beneficis, sobretot en aquesta edat. Natació, ioga, pilates, running… tots ajuden a enfortir ossos, músculs i a treballar la flexibilitat, una cosa que amb el pas del temps perdem a poc a poc. Però l’esport no serveix només per trobar-nos bé físicament, sinó també per estar bé anímicament: amb l’exercici segreguem endorfines, trivialment conegudes com les hormones de la felicitat.

Augmenta la ingesta de fibra

Com? Prenent més fruita, verdura, cereals… No cal que sigui en quantitats enormes, però sí a poc a poc. Una peça de fruita per esmorzar, unes llesques de pa integral a mig matí... Fins i tot pots optar per crear un nou hàbit: prendre un Danacol al dia. Per què? Danacol és una llet fermentada que conté esterols vegetals que redueixen el colesterol alt a la sang fins a un 10 % al cap de 2-3 setmanes, i que treballen a l’intestí perquè el cos absorbeixi fins a un 25 % menys del colesterol de la dieta.

Pren calci per enfortir els ossos

El calci és un dels nutrients més importants que hem de tenir en compte, ja que contribueix a cuidar els ossos. Llet, iogurts, derivats lactis… Un hàbit que no ha de ser avorrit, ja que els lactis ens els podem prendre de mil maneres diferents.

Protegeix la pell del sol cada dia

Fins i tot els dies ennuvolats i plujosos, ja que els raigs ultraviolats penetren igual en l’atmosfera i incideixen en el cos. Per prevenir taques o possibles problemes de pell, és recomanable aplicar-se cada matí, abans de sortir al carrer, crema amb factor de protecció solar.

Escolta el teu cos

No, no és una frase filosòfica. Ens referim a estar pendents del nostre benestar, tant anímic com físic. Aprèn a frenar, a relaxar-te i a respirar cada vegada que el cos ho necessiti. Vigila possibles mals: d’esquena, de dents, de cap… Un hàbit saludable que sovint oblidem: no passis per alt les coses que no hauries de passar per alt.

Beu aigua!

Els experts no recomanen en va que prenguem dos litres d’aigua al dia. L’aigua és fonamental per hidratar-nos, per regular la temperatura corporal i per mantenir la funció cognitiva en bon estat. Els estudis ho demostren!

És un bon moment per marcar-te noves fites

Aquell esport que sempre has volgut provar, aquell curs de cuina que t’agradaria fer, aquell viatge en què et vols embarcar… Pot ser el moment perfecte per reinventar-te i atrevir-te a fer coses que no has fet mai.

Envolta’t de persones que et facin feliç

De tots els hàbits saludables, potser aquest és el que més ens agradarà. Si una cosa ens aporta l’edat és, sens dubte, saviesa. A aquestes alçades de la vida no val la pena perdre el temps amb pensaments negatius o amb persones que restin. Recorda-ho, el que cal és sumar!

Descansa bé

És així: segons com passis la nit, passaràs el dia. Si dorms unes vuit hores i descanses bé, l’endemà rendiràs al màxim i aconseguiràs evitar la fatiga. Així que, al primer badall, directes al llit! No val la pena anar a dormir tard si l’endemà ens espera una jornada intensa.

Digues adéu als mals hàbits

T’has plantejat alguna vegada deixar de fumar? És un hàbit nociu que no t’aporta cap benefici, ben al contrari! Et proposem un repte: redueix cada dia un cigarret dels que acostumes a fumar habitualment. Intenta deixar aquest hàbit tan poc saludable de manera progressiva. Tu pots!

*“Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d’1,5 a 2,4 g de fitosterols. No és per a persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No és recomanable per a dones durant l’embaràs i la lactància, ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruita i verdura. Si preneu alguna medicació, consulteu el metge.”

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre