{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Preparats per al cap de setmana?

Menjar bé, moure'ns i mantenir una regularitat en els nostres horaris. Aquests són els hàbits saludables bàsics que no poden faltar en el nostre dia a dia per garantir una bona qualitat de vida. Aquestes pràctiques ens ajudaran, després dels excessos i el trencament de la rutina durant les vacances, a tornar a la normalitat que regna la resta de l'any.

Molts de vosaltres ja no us deveu recordar de les vacances. D'altres les tindreu més recents i la majoria segur que ja teniu ganes de fer-ne més. Però ara toca treballar… i hem d'estar al cent per cent. Convé deixar enrere excessos i alteracions que han afectat el nostre cos. Encara que sé i sóc conscient que tornar al gimnàs o moure una mica el cos costa, us animo a fer-ho. És salut i quan acabeu us sentireu molt bé!

A part de practicar una mica d'esport, no és sobrer recordar unes pautes que us ajudaran a sentir-vos millor:

  • Manteniu una dieta equilibrada i sana. És important que respecteu els cinc àpats del dia, menjant una mica de tot, i que eviteu picar entre hores. Comenceu el dia amb un bon esmorzar, complet i variat. Saltar-se'l és un error. Per als àpats més importants, no us podeu oblidar  de les verdures i les amanides. I sobretot… mengeu molta fruita!
  • Hidrateu-vos. Els experts en nutrició recomanen beure entre 1,5 i 2 litres d'aigua al dia, ja que us aportarà diversos beneficis. Us recomano que us emporteu una ampolleta a la feina i repartiu aquesta quantitat entre tot el dia.
  • Assegureu-vos que feu bé la  digestió. A la nit, opteu per sopars lleugers i no us fiqueu al llit just després de menjar. Deixeu un marge per pair bé els aliments. El iogurt és un aliment que us ajudarà a pair millor la resta de menjars.
  • Moveu-vos. Com hem dit… importantíssim! Per compensar els excessos, és primordial trencar amb el sedentarisme i practicar una mica d'esport. Repreneu l'exercici físic, però de mica en mica. Anar al gimnàs 2/3 dies a la setmana és una bona opció. Encara que, si us falta temps i no podeu anar-hi, us recomano que sortiu a caminar una estoneta, sols, amb amics, o fins i tot que porteu el gos a passejar. Amb uns 20/40 minuts n'hi ha prou. Ah! I si durant el dia no disposeu de temps per fer una mica d'esport, us suggereixo que substituïu l'ascensor i el cotxe per moure-us d'un costat a l'altre. L'exercici aeròbic us anirà bé. Això sí, sigueu responsables. És millor sortir a córrer dos dies a la setmana, que no pas anar tres dies seguits  al gimnàs i no tornar-hi en un mes.

Però recordeu, són hàbits que s'han de complementar entre ells i anar fent poc a poc. Us recomano, ja que funciona molt bé, que us marqueu objectius i metes a curt termini… I a mesura que els aconseguiu, augmenteu les obligacions i els reptes.

Bon cap de setmana!

Com es prepara?