{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES
{{freetag}}

Amb l’arribada del bon temps també arriben els àpats especials de cap de setmana, els pícnics i les barbacoes a l’aire lliure, en família o amb els amics. Quina il·lusió! És el moment de gaudir de la companyia i del menjar, costelles a la brasa… Mmmm…!, però és important que sigui equilibrat. Per això, al post d’avui veurem com preparar barbacoes saludables i que puguem gaudir al màxim.

Fer una barbacoa no només és el que mengem com a plat, sinó que també implica tota la preparació i la sobretaula. Per exemple, una estona abans del dinar s’ha de preparar una bona brasa, cosa que es fa, normalment, amb els amics, i moltes vegades, picant i bevent alguna cosa. Però, què podem prendre que sigui saludable? Què us sembla unes olivetes, unes escopinyes o seitons, unes ametlles o uns dauets de formatge i pernil? O alguns tomàquets cirerol i unes quantes tires de pastanaga, pebrots diversos i api. Així aconseguim un aperitiu deliciós, nutritiu i saludable! Pel que fa a la beguda, com ja sabeu, el millor és l’aigua, però també es pot prendre una copa de vi o cervesa. I, què me’n dieu d’una llimonada o un fantàstic suc de fruites i hortalisses de temporada?

Juntament amb la carn a la brasa, i perquè el menjar sigui equilibrat, cal afegir una mica de verdures i hortalisses, per exemple, unes carxofes o unes albergínies i pebrots rostits, en forma d’escalivada, o una bona amanida. Només de pensar-ho, em fa venir salivera! I, per acabar-ho de completar, unes llesques de pa torrat o unes patates a la brasa amb una mica d’oli d’oliva i pebre.

Les coccions a temperatures tan elevades com la barbacoa cal moderar-les i compensar-les amb altres aliments, ja que no són tan saludables com les fetes al vapor, forn, microones, bullides… Però això no vol dir que no puguem celebrar una fantàstica i divertida jornada, amb bona companyia i gaudint del menjar; per aquest motiu, el que podem fer, com deia, per compensar les elevades temperatures de la barbacoa, és acompanyar-la de verdures i hortalisses crues o fruita. I ara, què farem de postres? Doncs una mica de fruita o una bona macedònia.

Per cert, recordeu la importància de conservar i manipular correctament els aliments abans de menjar-vos-els, i si guardem les sobres per a un altre dia, també cal emmagatzemar-les de manera adequada.

I, només falta una coseta, passar-ho genial i riure moltíssim amb la companyia.

Com es prepara?