{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Amb l’arribada del bon temps també arriben els àpats especials de cap de setmana, els pícnics i les barbacoes a l’aire lliure, en família o amb els amics. Quina il·lusió! És el moment de gaudir de la companyia i del menjar, costelles a la brasa… Mmmm…!, però és important que sigui equilibrat. Per això, al post d’avui veurem com preparar barbacoes saludables i que puguem gaudir al màxim.

Fer una barbacoa no només és el que mengem com a plat, sinó que també implica tota la preparació i la sobretaula. Per exemple, una estona abans del dinar s’ha de preparar una bona brasa, cosa que es fa, normalment, amb els amics, i moltes vegades, picant i bevent alguna cosa. Però, què podem prendre que sigui saludable? Què us sembla unes olivetes, unes escopinyes o seitons, unes ametlles o uns dauets de formatge i pernil? O alguns tomàquets cirerol i unes quantes tires de pastanaga, pebrots diversos i api. Així aconseguim un aperitiu deliciós, nutritiu i saludable! Pel que fa a la beguda, com ja sabeu, el millor és l’aigua, però també es pot prendre una copa de vi o cervesa. I, què me’n dieu d’una llimonada o un fantàstic suc de fruites i hortalisses de temporada?

Juntament amb la carn a la brasa, i perquè el menjar sigui equilibrat, cal afegir una mica de verdures i hortalisses, per exemple, unes carxofes o unes albergínies i pebrots rostits, en forma d’escalivada, o una bona amanida. Només de pensar-ho, em fa venir salivera! I, per acabar-ho de completar, unes llesques de pa torrat o unes patates a la brasa amb una mica d’oli d’oliva i pebre.

Les coccions a temperatures tan elevades com la barbacoa cal moderar-les i compensar-les amb altres aliments, ja que no són tan saludables com les fetes al vapor, forn, microones, bullides… Però això no vol dir que no puguem celebrar una fantàstica i divertida jornada, amb bona companyia i gaudint del menjar; per aquest motiu, el que podem fer, com deia, per compensar les elevades temperatures de la barbacoa, és acompanyar-la de verdures i hortalisses crues o fruita. I ara, què farem de postres? Doncs una mica de fruita o una bona macedònia.

Per cert, recordeu la importància de conservar i manipular correctament els aliments abans de menjar-vos-els, i si guardem les sobres per a un altre dia, també cal emmagatzemar-les de manera adequada.

I, només falta una coseta, passar-ho genial i riure moltíssim amb la companyia.

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre