{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hi ha moltes receptes de pa, els forners elaboren aquest aliment tan apreciat amb tota mena d’ingredients, formes i textures per conquistar tots els paladars. Tot i així, per fer pa només calen un parell d’ingredients, farina i aigua, i la resta són opcionals. La sal, per donar gust, i el llevat, perquè fermenti la massa i li doni volum i una textura esponjosa, són els ingredients secundaris i gairebé sempre utilitzats. Altres aliments que s’hi poden afegir són: fruita seca (nous, ametlles), fruites dessecades (passes, dàtils, prunes…), olives, llavors (de blat de moro, sègol, salvat, ordi, civada, gira-sol, sèsam…), espècies, ou, verdures (cebes, pebrots, sèmola de verdura, pastanaga), etc.

Ara bé, quant pa hem de prendre? El pa és un aliment bàsic ja que és molt ric en hidrats de carboni, uns nutrients que l’organisme utilitza per obtenir l’energia necessària per fer moltes activitats. Els hidrats de carboni són tan importants que és recomanable consumir-ne en cada àpat, i aquests haurien de cobrir com a mínim la meitat de les calories que consumim cada dia. Altres aliments rics en aquest nutrient són la patata, la pasta, els llegums, l’arròs i altres cereals i derivats.

Les propietats del pa augmenten si es tracta de pa de gra sencer,ja que conté més vitamines i minerals i un alt contingut en fibra. Els pans amb fibra del gra de blat (la més utilitzada), civada o ordi contribueixen a fer que augmenti el volum dels excrements, i amb fibra de sègol al funcionament normal de l’intestí.

Les maneres més habituals de prendre pa són com a acompanyament d’altres plats, o amb una torrada o entrepà amb altres aliments, freds (embotits, melmelada, vegetals amb enciam, tomàquet, tonyina…) o calents (verdures, carn, truita…). Altres receptes que contenen pa són:

  • En sopes: com la d’all castellana que conté brou, pa dur, pebre vermell, llorer, all i oli. Una altra que t’agradarà de segur és aquesta sopa de yoghourt i orenga amb pa de nous.
  • En purés i cremes: com el gaspatxo.
  • En amanides: com la “cèsar”,que es prepara amb enciam, pollastre, formatge, pa torrat, ou...
  • En fondues: de formatge.
  • Per fer arrebossats: amb pa sec ratllat.
  • En broquetes. Es tracta d’una llesca d’una barra de pa amb aliments per sobre (truita de patates i verdures, formatge, salmó, anxoves…). Aquí et passo un apetitós canapè de Vitalinea PRO i salmó.
  • Per fer torrades de santa Teresa: un dolç espanyol que es pren per Setmana Santa. Té pa, llet, sucre, oli i ou.
  • Amb tomàquet: frega un tomàquet cru i madur sobre una llesca de pa.

Hi ha moltes regions que tenen el seu propi pa tradicional i, si pots, prova’ls perquè val la pena. Per exemple, a Madrid és protagonista la barra de pa o pistola, a Catalunya el pa de pagès, a França la baguette i a Itàlia la xapata.

A vegades les coses simples també poden ser molt bones. Per apreciar bé el pa pots escollir el tipus que més t’agradi, posar-lo al forn només el temps just per escalfar-lo, afegir-hi un rajolí d’oli d’oliva extra verge i… mmmmm! Una autèntica delícia per als sentits i la salut! També pots posar-hi orenga o llavors.

Què t’han semblat aquestes idees? Jo ja començo a tenir gana…

A reveure! 

Laura

Experta en alimentació de Vitalinea

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.