{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Per mantenir uns nivells òptims de colesterol és important tenir una alimentació equilibrada i saludable que contingui les racions adequades de cada grup d’aliments. Per això, la millor dieta per reduir el colesterol és la que inclou:

- Fruites, verdures i hortalisses: contenen substàncies antioxidants que prevenen l’oxidació del colesterol LDL.

- Llegums: aporten vitamines, minerals i fibra.

- Oli d’oliva: ric en àcids grassos monoinsaturats, que contribueixen a augmentar el colesterol HDL.

- Peix blau: conté àcids grassos poliinsaturats omega-3, que afavoreixen l’augment del colesterol HDL i la disminució del colesterol LDL.

- Fruita seca i llavors: les nous i les llavors de lli aporten àcids grassos omega-3 beneficiosos per a la salut.

- És recomanable prendre la llet i els seus derivats desnatats, ja que el colesterol es troba majoritàriament en la part grassa dels aliments.

- És millor triar les carns menys grasses com pollastre, gall dindi, conill o cavall, i treure’n el greix visible.

- L’ideal és potenciar les coccions suaus com vapor, forn, papillota, i consumir fregits i arrebossats com a màxim un cop per setmana.

A més a més de fer una dieta per reduir el colesterol, també és recomanable tenir un estil de vida saludable, mantenir un ordre en els àpats i practicar exercici físic amb regularitat.

Ja veuràs que no és difícil i que només amb uns petits canvis tindràs a l’abast la millor dieta per reduir el colesterol

Com es prepara?