{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hi ha moltes, moltíssimes, dietes de tipus miraculós que, curiosament, ara que ja fa bon temps i que comencem a posar-nos tirants, vestits, pantalons curts i roba de bany, s’incrementen i es colen en l’alimentació que segueixen nombroses persones. Però, realment són efectives? Poden comportar alguna mena de desequilibri? Aquestes dues preguntes són les primeres que hauríem de formular-nos a l’hora de començar una dieta que ens serveixi per a perdre pes i mantenir-lo.

La veritat és que és bastant fàcil identificar qualsevol d’aquestes dietes. Per això us donem els punts clau, perquè us mireu amb lupa totes les que us arribin durant aquesta temporada d’estiu. Només que compleixin un d’aquests punts ja podríem classificar la dieta com a «miraculosa»:

  1. Promet resultats ràpids i màgics (o miraculosos).
  2. Prohibeix el consum d’un aliment o d’un grup d’aliments.
  3. Conté afirmacions que contradiuen col·lectius sanitaris de reputació coneguda.
  4. Inclou relats, històries o testimonis, per aportar credibilitat.
  5. Conté llistats d’aliments «bons» i d’aliments «dolents».
  6. Exagera o distorsiona la realitat científica, en atribuir propietats exagerades a un nutrient o un aliment.
  7. Inclou preparats alimentaris o s’hi basa. Aquests preparats solen ser molt més cars que els aliments comuns.
  8. Afirma o suggereix que el producte (o preparat) és completament segur, perquè és «natural» (compte amb aquesta paraula!).
  9. Garanteix els resultats o promet «tornar els diners».

10. Dóna recomanacions que es basen en un únic estudi científic, generalment elaborat a poques persones i durant un espai de temps curt.

 

Què us ha semblat? Fàcil, oi? Segur que heu sentit a parlar de dietes que compleixen aquestes característiques. Ara ja podeu posar en marxa la vostra agudesa a l’hora de rebutjar-les, perquè la resposta a la pregunta «poden comportar algun desequilibri per a la meva salut?» és que sí, fins i tot si les seguim durant un període de temps curt. A més dels desequilibris nutricionals, també podem destacar els aspectes següents:

  1. Solen transmetre conceptes erronis sobre l’excés de pes i sobre el tractament adequat per combatre’l.
  2. Habitualment causen situacions de desànim perquè poden portar a no complir un tractament adequat.
  3. Poden produir despeses econòmiques innecessàries en productes que no compleixen els efectes declarats.

Per tota aquesta sèrie de motius, de gran transcendència, hem de deixar de banda aquesta mena de dietes i apostar per les que realment donen resultat: les personalitzades i dirigides per un professional de la salut o de la nutrició.

I és que aquest objectiu es pot complir seguint una dieta saludable, que ha de ser equilibrada, variada i suficient, al llarg de tot l’any, perquè és important pensar que no podrem aconseguir en poc temps el que hauríem d’haver començat a fer molt abans. Seguir una dieta saludable ens ajudarà a perdre pes, en cas que ho necessitem i, a més, ens ajudarà a mantenir-lo durant molt de temps. De manera que aquest és el millor secret, de domini públic, per aconseguir aquest objectiu. Això sí, necessitem constància, convicció i il·lusió per menjar bé al llarg de tot l’any.

Vosaltres ja seguiu una dieta saludable?

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.