{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Ho sabem, no sempre és fàcil. Menjar bé de vegades és tot un repte, sobretot quan hem de fer front a les presses i als tràfecs de cada dia. Fins i tot és més complicat quan ens hem el tupper de casa per menjar l’endemà a l’oficina. Com ens costa posar-nos a cuinar! Però els esforços sempre tenen recompensa i, en aquest cas, menjar bé i de manera equilibrada reportarà beneficis al nostre organisme gràcies a la varietat de nutrients que contenen els aliments.

Aprèn a menjar bé

Què podem fer per alimentar-nos de manera saludable de dilluns a diumenge? Apunta’t aquests consells tan senzills!

Planifica sempre un menú setmanal

Dissenyar un menú setmanal t’ajudarà a menjar bé, perquè d’aquesta manera podràs visualitzar en un full els dinars i els sopars de cada dia de la setmana. De vegades, quan improvisem, ens oblidem d’incloure un dels aspectes fonamentals de l’alimentació: la varietat. Anotant amb temps els plats que prepararem durant la setmana, ens assegurarem de combinar carn, peix, verdures, llegums, fruita… Una bona manera de menjar bé cada dia.

Ves a comprar amb l’estómac ple

Aquest és un dels primers passos que hem de seguir si volem aconseguir el nostre objectiu: menjar bé. Una vegada tinguis decidit el menú, fes-te una llista amb tots els ingredients que necessitis per preparar els plats. Aprofita el dissabte al matí per anar a comprar, ja que és quan disposes de més temps. Però això sí, intenta esmorzar abans! Si vas al súper amb gana, probablement acabaràs comprant més del compte… i no triaràs precisament els aliments més sans.

Combina plats quan mengis fora de casa

És una altra de les situacions en què més ens costa menjar bé, ja que normalment tendim a decantar-nos pels plats més apetitosos, consistents o copiosos. Menjar bé no implica sempre renunciar. No cal que ens oblidem dels nostres plats preferits del menú quan mengem en un restaurant, però sí que podem combinar-los amb d’altres de més lleugers per assegurar-nos que mengem bé. Intenta que entre els primers hi hagi una amanida, una crema de verdures o un plat de llegums. Pel que fa als segons, seria ideal decantar-nos per les proteïnes de la carn o el peix, els hidrats de carboni de la pasta o l’arròs. Tot és qüestió de variar!

Mastega a poc a poc i amb més freqüència

Tan important és el que mengem com la manera com ho fem. Intenta que l’hora de menjar transcorri en un ambient tranquil i calmat, així evitaràs menjar de pressa. Mastegar cada mossegada amb freqüència i lentitud no només t’ajudarà a assaborir millor el menjar, sinó que després afavorirà la digestió.

Beu aigua durant els àpats

L’aigua és fonamental per estar hidratats i mantenir les funcions cognitives normals. A més de beure’n al llarg del dia, també és recomanable fer-ho durant els àpats, ja que calma la set.

Primer, segon i postres

Una bona norma per menjar bé és assegurar-nos la varietat. Divideix els àpats en tres plats principals. És una bona manera d’introduir la pluralitat en el nostre menú diari: un primer lleuger, un segon més consistent i unes postres que consisteixin en fruita o un iogurt Danone, per assegurar-nos que també prenem vitamines i calci. Barrejar tots els aliments en un sol plat complica el càlcul de les quantitats de les porcions.

Refrigeris lleugers entre hores

Tots experimentem aquell forat entre hores que fa que els budells remuguin, sobretot a mig matí i a mitja tarda. Per això és imprescindible fer cinc àpats al dia, per assegurar-nos que la gana no ens jugui males passades. Intenta que els refrigeris estiguin formats per aliments lleugers i saludables. Un iogurt, un panet amb pernil, fruita fresca, una infusió, un grapadet de fruita seca…

Evita els aliments fregits o arrebossats

La manera com cuinem els plats també és important. Per menjar bé, és preferible decantar-nos per aliments a la planxa, cuits, bullits o al forn.

Modera el consum de sal

Per aprendre a gaudir del gust natural dels aliments, no hi ha res millor que evitar salar-los massa.

Intenta que la fibra sempre estigui present a la teva alimentació

Aquest nutrient aporta beneficis a l’organisme, ja que a més afavoreix una digestió correcta. Intenta menjar cada dia aliments que continguin fibra, com ara fruita, verdura, pa integral o cereals integrals.

Com veus, en tots els casos es tracta de consells senzills que pots incorporar a la teva rutina bastant fàcilment. Menjar bé t’ajudarà a trobar-te millor i pots aconseguir-ho amb petits canvis en els teus costums. I tu, què fas per assegurar-te que menges bé?

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.