{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Com es prepara un menú setmanal equilibrat

Per què els professionals de la salut insisteixen tant que una dieta ha de ser variada i equilibrada? En primer lloc, no hi ha cap aliment que sigui complet, és a dir, que ens aporti tots els nutrients que necessitem per al bon funcionament de l’organisme. Així doncs, has de combinar-los per obtenir tots els nutrients. D’altra banda, la dieta ha de ser variada perquè no et cansis dels plats i les coccions. Menjar ha de ser un plaer gens avorrit!

Per tant, cal que coneguis diferents tipus de coccions i quins aliments pots combinar i amb quina freqüència. Ho pots veure a la piràmide dels aliments, que indica, per grups d’aliments i exemples, quins aliments cal consumir cada dia i en quines quantitats, i quins aliments hauríem d’evitar i consumir, només, de manera esporàdica.

Com es prepara un menú setmanal equilibrat? És molt fàcil: fes 5 àpats diaris i reparteix els aliments de la manera següent:

  • Esmorzar: divideix-lo en dues preses, una a primera hora del matí i l’altra a mig matí. És molt important per començar el dia amb un bon rendiment cognitiu. L’esmorzar ha d’incloure tres grups d’aliments: una peça de fruita, un lacti i algun aliment del grup dels cereals. Per exemple:
    • A primera hora (8 h): un cafè o una infusió, 1 iogurt descremat i 1 kiwi
    • A mig matí (11 h): un entrepà de gall dindi
  • Dinar: ha d’incloure cereals com l’arròs o la pasta, preferiblement integrals, un aliment ric en proteïnes, verdura i hortalisses, i una fruita o un lacti per postres.
  • Berenar: hauries de consumir fruita, lactis o cereals. Pots aprofitar aquest moment per menjar-te un grapadet de fruita seca, com ara nous o ametlles.
  • Sopar: hauria de seguir el mateix perfil que el dinar, però en quantitats més petites i escollint aliments fàcils de digerir, per facilitar el bon descans nocturn.

Els esmorzars i els berenars poden variar més o menys d’un dia per l’altre, adapta’ls segons et convingui. Et proposo tres opcions per a cada àpat i tu decideix quina t’agrada més!

Esmorzars:

  • Suc de taronja natural i un entrepà de gall dindi + un cafè o una infusió amb un iogurt natural i un grapat de nous
  • Bol de llet amb cereals + un cafè o una infusió i una macedònia
  • Cafè o infusió, un iogurt i una peça de fruita + entrepà de formatge baix en greix

Berenars:

  • 2 kiwis o una macedònia amb una infusió
  • Iogurt amb un grapat de fruita seca
  • Dues torrades integrals amb formatge fresc i codonyat

Ara que ja tenim clars l’esmorzar (a primera hora i a mig matí) i el berenar, passem a la resta del menú. Pren-ne nota:

El teu menú setmanal

El teu menú setmanal: Dilluns

  • Dinar: arròs amb pollastre i verduretes. Pots acabar amb un iogurt natural per postres.
  • Sopar: peix al forn amb patata, tomàquet i ceba. Per postres et recomano una peça de fruita.

El teu menú setmanal: Dimarts

  • Dinar: amanida de pasta: llaços (queden molt bé a l’amanida), tomàquet, ceba, pastanaga, cogombre, enciam, tonyina en llauna i ou dur. Per postres, una peça de fruita.
  • Sopar: què et sembla un cuscús amb verduretes i rap? Per postres, un iogurt descremat.

El teu menú setmanal: Dimecres

  • Dinar: amanida verda al gust i llenties amb arròs. Aquest plat ens proporciona una quantitat molt adequada d’hidrats de carboni i de proteïnes. Per postres, una peça de fruita.
  • Sopar: per acabar el dia unes mongetes tendres amb patata i pernil, amb sèpia a la planxa i, per postres, un iogurt desnatat.

El teu menú setmanal: Dijous

Ja s’acosta el cap de setmana!

  • Dinar: prepara uns espaguetis a la bolonyesa amb carn picada, ceba i albergínia. Acaba amb un iogurt descremat.
  • Sopar: crema de verdures i una truita de patates. Una peça de fruita per postres.

El teu menú setmanal: Divendres

  • Dinar: demà és cap de setmana! Celebra-ho amb una amanida deliciosa de tomàquet amb mozzarella i conill amb verduretes, acompanyat d’arròs. Per postres menja’t una peça de fruita.
  • Sopar: què et sembla una sopa de peix amb fideus acompanyada de verduretes saltades? Per postres pren-te un iogurt desnatat.

El teu menú setmanal: Dissabte

Per fi és dissabte!

  • Dinar: et proposo que et facis fideus saltats amb verdures, sèsam i soja i, de segon plat, calamars a la planxa amb julivert. Per postres, un iogurt o un lacti.
  • Sopar: minestra de verdures i un peix al forn amb patates. Per postres menja’t una peça de fruita.

 El teu menú setmanal: Diumenge

  • Dinar: arròs a la cubana amb sofregit natural i un iogurt per postres.
  • Sopar: el diumenge és el dia que ens ve menys de gust cuinar, sobretot a la nit, així que, què et sembla unes torrades amb tomàquet i un remenat d’ou i espàrrecs? Per postres, una peça de fruita.

No vagis gaire tard al llit, demà comença la setmana i has de fer-ho amb energia i vitalitat!

Com es prepara?