{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Com es prepara un menú setmanal equilibrat

Per què els professionals de la salut insisteixen tant que una dieta ha de ser variada i equilibrada? En primer lloc, no hi ha cap aliment que sigui complet, és a dir, que ens aporti tots els nutrients que necessitem per al bon funcionament de l’organisme. Així doncs, has de combinar-los per obtenir tots els nutrients. D’altra banda, la dieta ha de ser variada perquè no et cansis dels plats i les coccions. Menjar ha de ser un plaer gens avorrit!

Per tant, cal que coneguis diferents tipus de coccions i quins aliments pots combinar i amb quina freqüència. Ho pots veure a la piràmide dels aliments, que indica, per grups d’aliments i exemples, quins aliments cal consumir cada dia i en quines quantitats, i quins aliments hauríem d’evitar i consumir, només, de manera esporàdica.

Com es prepara un menú setmanal equilibrat? És molt fàcil: fes 5 àpats diaris i reparteix els aliments de la manera següent:

  • Esmorzar: divideix-lo en dues preses, una a primera hora del matí i l’altra a mig matí. És molt important per començar el dia amb un bon rendiment cognitiu. L’esmorzar ha d’incloure tres grups d’aliments: una peça de fruita, un lacti i algun aliment del grup dels cereals. Per exemple:
    • A primera hora (8 h): un cafè o una infusió, 1 iogurt descremat i 1 kiwi
    • A mig matí (11 h): un entrepà de gall dindi
  • Dinar: ha d’incloure cereals com l’arròs o la pasta, preferiblement integrals, un aliment ric en proteïnes, verdura i hortalisses, i una fruita o un lacti per postres.
  • Berenar: hauries de consumir fruita, lactis o cereals. Pots aprofitar aquest moment per menjar-te un grapadet de fruita seca, com ara nous o ametlles.
  • Sopar: hauria de seguir el mateix perfil que el dinar, però en quantitats més petites i escollint aliments fàcils de digerir, per facilitar el bon descans nocturn.

Els esmorzars i els berenars poden variar més o menys d’un dia per l’altre, adapta’ls segons et convingui. Et proposo tres opcions per a cada àpat i tu decideix quina t’agrada més!

Esmorzars:

  • Suc de taronja natural i un entrepà de gall dindi + un cafè o una infusió amb un iogurt natural i un grapat de nous
  • Bol de llet amb cereals + un cafè o una infusió i una macedònia
  • Cafè o infusió, un iogurt i una peça de fruita + entrepà de formatge baix en greix

Berenars:

  • 2 kiwis o una macedònia amb una infusió
  • Iogurt amb un grapat de fruita seca
  • Dues torrades integrals amb formatge fresc i codonyat

Ara que ja tenim clars l’esmorzar (a primera hora i a mig matí) i el berenar, passem a la resta del menú. Pren-ne nota:

El teu menú setmanal

El teu menú setmanal: Dilluns

  • Dinar: arròs amb pollastre i verduretes. Pots acabar amb un iogurt natural per postres.
  • Sopar: peix al forn amb patata, tomàquet i ceba. Per postres et recomano una peça de fruita.

El teu menú setmanal: Dimarts

  • Dinar: amanida de pasta: llaços (queden molt bé a l’amanida), tomàquet, ceba, pastanaga, cogombre, enciam, tonyina en llauna i ou dur. Per postres, una peça de fruita.
  • Sopar: què et sembla un cuscús amb verduretes i rap? Per postres, un iogurt descremat.

El teu menú setmanal: Dimecres

  • Dinar: amanida verda al gust i llenties amb arròs. Aquest plat ens proporciona una quantitat molt adequada d’hidrats de carboni i de proteïnes. Per postres, una peça de fruita.
  • Sopar: per acabar el dia unes mongetes tendres amb patata i pernil, amb sèpia a la planxa i, per postres, un iogurt desnatat.

El teu menú setmanal: Dijous

Ja s’acosta el cap de setmana!

  • Dinar: prepara uns espaguetis a la bolonyesa amb carn picada, ceba i albergínia. Acaba amb un iogurt descremat.
  • Sopar: crema de verdures i una truita de patates. Una peça de fruita per postres.

El teu menú setmanal: Divendres

  • Dinar: demà és cap de setmana! Celebra-ho amb una amanida deliciosa de tomàquet amb mozzarella i conill amb verduretes, acompanyat d’arròs. Per postres menja’t una peça de fruita.
  • Sopar: què et sembla una sopa de peix amb fideus acompanyada de verduretes saltades? Per postres pren-te un iogurt desnatat.

El teu menú setmanal: Dissabte

Per fi és dissabte!

  • Dinar: et proposo que et facis fideus saltats amb verdures, sèsam i soja i, de segon plat, calamars a la planxa amb julivert. Per postres, un iogurt o un lacti.
  • Sopar: minestra de verdures i un peix al forn amb patates. Per postres menja’t una peça de fruita.

 El teu menú setmanal: Diumenge

  • Dinar: arròs a la cubana amb sofregit natural i un iogurt per postres.
  • Sopar: el diumenge és el dia que ens ve menys de gust cuinar, sobretot a la nit, així que, què et sembla unes torrades amb tomàquet i un remenat d’ou i espàrrecs? Per postres, una peça de fruita.

No vagis gaire tard al llit, demà comença la setmana i has de fer-ho amb energia i vitalitat!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.