{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Tal com us expliquem a l’apunt “Com podem consumir la fibra necessària”, existeixen dos tipus de fibra: la soluble i la insoluble, que tenen moltes diferències entre si i cadascuna aporta uns beneficis diferents a l’organisme. També us expliquem que per aconseguir una quantitat de fibra suficient en la nostra dieta diària, es recomana:

http:https://www.danone.es/es/salud/tendencias/verduras-con-fibra.html

http:https://www.danone.es/es/salud/tendencias/frutas-fibra.html

- Prendre cada dia aproximadament entre 4 i 6 racions de cereals i derivats integrals, perquè els refinats contenen menys fibra, i almenys 5 racions de fruites o verdures.

- Prendre cada setmana aproximadament entre 2 i 4 racions de llegums i de 2 a 7 racions de fruita seca.

La qüestió és: quins aliments són els que ens aporten una quantitat de fibra suggerent per aconseguir la quantitat diària que ens en recomanen els experts? Et proposem uns menús que faran que els teus àpats amb fibra siguin d’allò més apetitosos:

Llenties amb arròs integral, mongetes tendres, nap, i pera com a postres. Un plat únic, complet i amb un munt de fibra!

Amanida verda amb pasta integral, pipes de gira-sol i ou dur. I per postres, poma. L’amanida la podem fer amb enciams variats, espinacs baby, cogombre i pastanaga. Aquest plat també és plat únic, perquè conté els tres grups d’aliments que han de formar una àpat (verdura, proteïna i hidrats de carboni). De manera opcional, podem posar la poma com a ingredient de l’amanida.

Brou de verdures amb sopa juliana, mongetes seques i segó de civada, i un iogurt amb prunes trossejades per postres. Amb un brou de verdures podem fer una sopa juliana (pastanaga, col, api, nap i porro), amb unes mongetes i unes cullerades de segó de civada per espesseir. Un plat calentó ple de fibra.

Entrepà vegetal i Activia Fibras. En un pa integral o de gra complet (pot ser de qualsevol cereal que no estigui refinat: blat, civada, sègol, etc.) untem humus de cigrons i hi afegim un pelet de pebre vermell dolç. Hi afegim enciam, tomàquet i unes rodanxes fines de ceba. I a més a més, un Activia Fibras, amb cereals de gra complet. Un dinar (o sopar) amb molta fibra i que es prepara en 5 minuts.

Per esmorzar o berenar podem triar cereals integrals o de gra complet, segó de civada o de blat o, fins i tot, unes torrades de pa integral. Recordeu que l’esmorzar es pot completar amb un aliment lacti i una fruita.

Alguns diumenges, en lloc de sortir a passejar (hem d’estirar les cames!), ens ve de gust mirar una pel·lícula asseguts al sofà, a l’hora de berenar. En aquests dies, s’acostuma a picotejar, i les crispetes de blat de moro (casolanes, això sí) són un “snack” que també conté una quantitat de fibra suggerent (encara que no us passeu amb la quantitat). Sabeu com es preparen? El primer serà posar oli d’oliva en una olla alta i afegir-hi grans de blat de moro sencers. Amb una cullera de fusta hem de remenar contínuament perquè no s’enganxin (ni es cremin). Hem de vigilar que quan esclatin no ens saltin fora de l’olla, així que hem de tapar-la amb un cartró, per exemple, foradat per poder-hi introduir la cullera. Veureu com en 5 minuts teniu unes crispetes de blat de moro.

Amb aquests menús no tindràs cap problema per carregar la teva dieta de fibra.

Bon profit!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre