{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Incloure més fruita i verdura a la dieta diària, apostant per la varietat, garanteix una aportació equilibrada de minerals, vitamines, fibra i antioxidants. Canviar d’espècies, de colors i de parts de la planta ens permet tenir al nostre abast diferents nutrients i, sobretot variar l’aportació de vitamines i minerals.

I, com podem triar els millors vegetals?

En primer lloc, és important triar els productes de temporada, que són un gran avantatge per a la nostra salut i per a la nostra butxaca. I és que els productes de fora de temporada, produïts en hivernacle o importats, tenen un preu més alt i menys qualitats nutricionals i organolèptiques.

En el moment de triar a la botiga, s’ha de comprovar que les verdures estiguin sanes, que no tinguin lesions o danys i que estiguin netes i en el punt just de maduració.

Així doncs, a l’hora de seleccionar i comprar hortalisses, el primer pas és fer un control visual acurat. Després d’haver-ho fet, podem completar la informació que tenim amb les dades que figurin al cartell o a l’etiqueta (que s’han d’exposar obligatòriament en els productes que es venen a granel).

L’ideal és no comprar molta quantitat a la vegada de productes frescos. És millor comprar petites quantitats, calculant les racions necessàries per a 2 o 3 àpats, perquè, quan passin uns quants dies, poden començar a perdre propietats nutricionals i organolèptiques.

Una altra recomanació important és evitar la compra de verdura preparada que tingui líquid a la bossa o el recipient en què va envasat per a la venda.

Quan ja tinguem la compra feta, a casa ens haurem d’assegurar que es conserven bé: l’ambient ha de ser fresc i amb prou humitat per a la major part dels productes. Per a la verdura i la fruita que requereixen temperatures baixes, el lloc més adequat per conservar-les és el calaix del frigorífic específic per a productes vegetals (amb una temperatura de 7 o 8 °C i un bon control de la humitat, més gran que a la resta de la nevera per garantir que es conserven de manera òptima). Altres productes, en canvi, com les patates, no s’han de conservar mai a aquestes temperatures tan baixes, sinó que requereixen un ambient fresc, sec i fosc per evitar que germinin.

En general, és aconsellable rentar bé el producte abans de consumir-lo per assegurar-nos que ens el mengem en les millors condicions d’higiene i de seguretat.

Totes aquestes regles tan simples ens seran molt útils a l’hora de triar la verdura. 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.