{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Incloure més fruita i verdura a la dieta diària, apostant per la varietat, garanteix una aportació equilibrada de minerals, vitamines, fibra i antioxidants. Canviar d’espècies, de colors i de parts de la planta ens permet tenir al nostre abast diferents nutrients i, sobretot variar l’aportació de vitamines i minerals.

I, com podem triar els millors vegetals?

En primer lloc, és important triar els productes de temporada, que són un gran avantatge per a la nostra salut i per a la nostra butxaca. I és que els productes de fora de temporada, produïts en hivernacle o importats, tenen un preu més alt i menys qualitats nutricionals i organolèptiques.

En el moment de triar a la botiga, s’ha de comprovar que les verdures estiguin sanes, que no tinguin lesions o danys i que estiguin netes i en el punt just de maduració.

Així doncs, a l’hora de seleccionar i comprar hortalisses, el primer pas és fer un control visual acurat. Després d’haver-ho fet, podem completar la informació que tenim amb les dades que figurin al cartell o a l’etiqueta (que s’han d’exposar obligatòriament en els productes que es venen a granel).

L’ideal és no comprar molta quantitat a la vegada de productes frescos. És millor comprar petites quantitats, calculant les racions necessàries per a 2 o 3 àpats, perquè, quan passin uns quants dies, poden començar a perdre propietats nutricionals i organolèptiques.

Una altra recomanació important és evitar la compra de verdura preparada que tingui líquid a la bossa o el recipient en què va envasat per a la venda.

Quan ja tinguem la compra feta, a casa ens haurem d’assegurar que es conserven bé: l’ambient ha de ser fresc i amb prou humitat per a la major part dels productes. Per a la verdura i la fruita que requereixen temperatures baixes, el lloc més adequat per conservar-les és el calaix del frigorífic específic per a productes vegetals (amb una temperatura de 7 o 8 °C i un bon control de la humitat, més gran que a la resta de la nevera per garantir que es conserven de manera òptima). Altres productes, en canvi, com les patates, no s’han de conservar mai a aquestes temperatures tan baixes, sinó que requereixen un ambient fresc, sec i fosc per evitar que germinin.

En general, és aconsellable rentar bé el producte abans de consumir-lo per assegurar-nos que ens el mengem en les millors condicions d’higiene i de seguretat.

Totes aquestes regles tan simples ens seran molt útils a l’hora de triar la verdura. 

Com es prepara?