{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Sabíeu que la meitat dels aliments que mengem al llarg del dia han de ser carbohidrats?

Avui us parlaré dels beneficis d’aquest grup d’aliments i d’alguns dels mites que hi associem.Els carbohidrats, hidrats de carboni o glúcids, igual que les proteïnes i els greixos, són macronutrients. Són substàncies imprescindibles per al nostre organisme, que no som capaços de fabricar, nutrients que necessitem en gran quantitat. Per tant, per cobrir les necessitats biològiques d’aquests macronutrients, hem d’ingerir-ne a través de la nostra dieta repartits en els cinc àpats diaris.

En primer lloc, podem dividir els hidrats de carboni en dos grans grups: els d’absorció lenta, com la pasta, la patata, l’arròs, els llegums i els cereals, i els d’absorció ràpida, com la fruita, la mel, els dolços i el mateix sucre.

Aquests nutrients són els principals encarregats d’aportar energia al cos, i són imprescindibles perquè funcioni correctament. Els carbohidrats són el principal combustible per al múscul durant l’exercici.

La utilització d’aquests nutrients augmenta amb la intensitat i disminueix amb la durada de l’activitat física. Per tant, els esports com l’aixecament de pesos o les curses de velocitat són on es consumeixen més carbohidrats.

No hem d’oblidar que immediatament després de l’exercici hem de compensar el consum de carbohidrats perduts, així com la pèrdua de líquids i electròlits i la destrucció de proteïnes. Per aquest motiu, és recomanable prendre snacks amb alt contingut en glúcids i que a més ens aportin líquids, sals minerals i proteïnes. Jo us aconsellaria prendre un suc de fruites per rehidratar-vos i aportar els glúcids i minerals necessaris, acompanyat d’un iogurt, que també aporta proteïnes.

Ara bé, el cos no està preparat per emmagatzemar una gran quantitat d’hidrats de carboni en forma de reserves, per aquest motiu si en mengem amb excés —principalment dels d’absorció ràpida— no serem capaços de retenir-los al cos i els emmagatzemarem en forma de greix. És a dir, metabòlicament parlant, un excés d’hidrats de carboni es transforma en greix. És una mica tècnic, però val la pena saber-ho.

Per aquesta raó, els carbohidrats són coneguts com els aliments que més engreixen i hi ha una infinitat de dietes que els eliminen a causa d’aquesta informació. Doncs bé, hem d’aclarir que aquestes afirmacions no són certes, ja que engreixen exactament igual que les proteïnes, i menys que els greixos. Igual que les proteïnes, un gram d’hidrats de carboni equival a 4 kcal.

Lligat a aquest mite està la desconfiança de prendre carbohidrats de nit. Com hem dit, és fonamental prendre hidrats de carboni en tots els àpats. Ara bé, de nit no n’hem de prendre en excés, ja que l’activitat física i mental que desenvolupem després de sopar és molt inferior a la que fem al llarg del dia. Podem ingerir-ne en menys quantitat, però no oblidem prendre’n!

I què sabem del pa integral? Engreixa? Quantes dietes hem vist que exclouen totalment el pa blanc o refinat. A veure si ens aclarim, el pa integral conté molts més nutrients i, sobretot, una proporció de fibra molt superior al pa blanc. Està recomanat en persones que són propenses a tenir restrenyiment. Però pel que fa a calories, el pa integral i el pa blanc en tenen per igual.

Així que ja heu vist, els carbohidrats són components essencials a l’hora d’aportar energia a la nostra dieta.

Si de vegades arribeu amb molta gana al dinar o al sopar, un petit entrepà a mig matí o a la tarda controlarà molt més la vostra fam i us permetrà continuar tot el dia amb el mateix somriure de sempre.

Espero que aquest post us serveixi i que hàgiu resolt tots els vostres dubtes en relació amb els carbohidrats!

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre