{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Les nous són sens dubte unes de les fruites seques més delicioses que podem trobar. I no només això; també són molt pràctiques gràcies al seu gust tan particular, ideal per combinar-les amb plats dolços o salats, en esmorzars o altes àpats. Les nous poden ser unes grans aliades contra el colesterol alt, saps per què? Te’n descobrim les propietats i et proposem algunes receptes que n’inclouen. 

Tipus de nous

Les més conegudes, les que acostumem a trobar a la majoria de supermercats ja pelades i envasades, són les nous de Califòrnia. Tenen una mida mitjana, forma regular i són netes, per això són de les més sol·licitades. Però també hi ha altres tipus de nous:

  • Nous Franquette: un tipus de nou dolça, de mida mitjana, arrodonida, la part comestible de la qual és difícil d’extreure. L’origen d’aquestes nous és francès.
  • Nous Marbot: una fruita gruixuda, molt gran i amb forma cònica. Es conrea al nord de Lot i al sud de Corresa, a França.
  • Nous Payne: una de les varietats més antigues. La seva producció es remunta al segle XIX i deuen el nom a George C. Payne. Són originàries del comtat de Santa Clara, a Califòrnia. És una varietat comuna, petita, compacta i de color clar.
  • Nous Vina: igual que les nous Payne, les Vina són una altra varietat de les nous de Califòrnia. És una varietat que es cull abans. Es tracta d’un encreuament entre les nous Payne i les Franquettes. Tenen un color torrat i les closques estan ben segellades.
  • Nous Hartley: un altre tipus de nous originàries de Califòrnia. És una nou hermètica i de closca prima, fàcil de partir. Es tracta d’una de les millors varietats de nous. Com a curiositat: les Hartley són les úniques nous que es poden aguantar soles verticalment.

Beneficis de les nous

Ara que ja sabem una mica més sobre aquesta fruita seca tan característica, ens centrarem en les seves propietats. Les nous contenen calories, greixos, proteïnes i fibra. Però hi ha dues característiques que les fan especialment útils per cuidar de la nostra salut cardiovascular:

Ens aporten àcid alfalinolènic, que una vegada absorbit per l’organisme es transforma en àcids grassos omega-3. Aquest tipus de greix insaturat contribueix a mantenir normals els nivells de colesterol sanguini.

També contenen fitosterols o esterols vegetals, una substància d’origen vegetal que també ens ajuda a reduir el colesterol. Els esterols, a més de ser presents en certs aliments, també podem trobar-los en altres productes enriquits. Danacol és una llet fermentada amb esterols vegetals que ens poden ajudar a reduir el colesterol fins a un 10 %.

Els beneficis de les nous les converteixen en una fruita que no podem oblidar en el nostre dia a dia. Hi ha moltes maneres d’afegir-les a la nostra dieta: en amanides, plats d’arròs, pasta, en cremes, en rebosteria… T’hi animes? Aquí tens una recepta deliciosa!

Recepta amb nous

Crema de carbassó i nous

Ingredients per a 4 persones:

  • 4 carbassons
  • 1 ceba
  • 10 nous
  • ½ got de llet de coco
  • Sal
  • Pebre blanc
  • 1 raig d’oli d’oliva

*Opcional: pa torrat, crostonets, coriandre o nous picades per decorar.

Preparació:

Tallem la ceba a la juliana i l’escalfem en una olla amb un raig d’oli d’oliva. Mentre s’enrosseix, tallem els carbassons a daus petits o a rodanxes. Els afegim a l’olla i deixem que es facin. Quan el carbassó comenci a posar-se tou, hi afegim la llet de coco i les nous triturades.

Salpebrem la barreja i la retirem del foc quan estigui llesta. Ho passem tot per la batedora, ho rectifiquem de sal o pebre i ho servim. Per decorar podem afegir-hi un polsim de coriandre fresc picat o nous pel damunt. També podem posar-hi crostonets.

* Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d’1,5 a 2,4 g de fitosterols. No està pensat per a les persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No és recomanable per a dones durant l’embaràs i la lactància, ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruita i verdura. Si preneu medicació, consulteu el metge

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.