{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Quan la descobreixis, t’encantarà. El cereal de moda s’assembla al blat, però és més nutritiu i la seva fibra ajuda al funcionament normal de l’intestí.

Potser el nom (encara) no et resulta familiar o, al contrari, si t’agrada descobrir nous productes, potser ja has comprovat que la seva presència és cada vegada més habitual als supermercats, on la farina d’espelta i els productes que s’hi elaboren comparteixen espai amb els que s’obtenen del blat comú. És el cereal de moda, sí, però no et pensis que s’acaba de descobrir, perquè té una llarga història al darrere. La vols conèixer?

Un avantpassat ultraresistent

L’espelta és una varietat de blat (Triticum spelta) que es cultiva des de fa més de 5.000 anys i està considerada com l’origen de la resta d’espècies d’aquest cereal que coneixem actualment. A l’edat mitjana es reservava per a les classes més riques, però es va deixar de conrear perquè el rendiment era menor. Aquest fet, amb el temps, ha tingut avantatges, ja que no ha patit les millores o modificacions a què ha estat sotmesa la varietat comuna i, per tant, produeix menys al·lèrgies, tot i que tampoc no és apta per als celíacs, ja que conté gluten. Un altre avantatge és la seva resistència tant als paràsits com a les condicions adverses (pot créixer en terrenys durs, amb falta d’aigua o freds): no necessita fertilitzants i pesticides, cosa que en facilita el conreu ecològic.

Proteïnes de gran qualitat

Des del punt de vista nutritiu, és un aliment energètic ric en hidrats de carboni, principalment d’absorció lenta com el midó. El que conté l’espelta es metabolitza més lentament que el del blat comú i, per tant, té un índex glucèmic baix (com més petit és, més estables es mantenen els nivells de glucosa en sang). La quantitat de proteïnes que aporta s’acosta al 15% (davant de l’11,5% del blat comú) i són de gran valor biològic, ja que contenen lisina, un dels aminoàcids essencials, cosa que no sol ser habitual en els cereals. Tot i que té pocs greixos, aporta àcids grassos essencials que són cardiosaludables.

Còctel de vitamines i minerals

Té quantitats significatives de potassi, de magnesi, de zinc, de fòsfor, de ferro, a més de vitamines del grup B i de betacarotens. També conté àcid silícic.

Inclou-la a la teva dieta

El secret és a la farina. Pots utilitzar la farina d’espelta a les mateixes preparacions que la de blat comú: en tota mena d’arrebossats o en l’elaboració de coques, magdalenes, pans i salses, com ara la beixamel. A totes podràs apreciar un agradable gust de nous i d’avellanes, que li aporten els antioxidants que conté, absents en el blat comú.

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre