{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

El peix és una de les principals fonts de proteïna de la dieta mediterrània. A més de proteïna, el peix ens aporta vitamines, com les del grup B, o també vitamina A, D i E, que es troben sobretot en els peixos blaus o en les vísceres dels peixos blancs. Pel que fa als minerals, són rics en calci, fòsfor, magnesi, entre molts d’altres, però un dels més destacables és el iode, un mineral que té una funció molt important en les nostres glàndules tiroïdals.

El peix és un aliment que es recomana en dietes baixes en sal, pel seu contingut baix en sodi i per la qualitat dels seus greixos. Podem trobar peixos baixos en greix (menys d’un 5%), els anomenats peixos blancs, o bé els catalogats com a peixos grassos o blaus (més d’un 5% en greix). Una classe de greix que conté el peix blau és el famós omega 3, amb diferents beneficis, comla disminució dels nivells de colesterol LDL (dolent) i l’augment de l’HDL (bo), de manera que també té efecte protector sobre la salut cardiovascular, funció antiinflamatòria, etc. Això sí, tots aquests beneficis tindran efecte si la dieta en conjunt és equilibrada, començant per la recomanació de prendre de 2 a 3 vegades a la setmana peix blau.

Entre els diversos tipus de peix blau trobem diferents espècies, els alts en greix, com l’anguila, l’angula, l’arengada, la tonyina, el verat i el salmó, amb un 10% aproximadament, o peixos com la sardina, el seitó, el bonítol, la palomida xica, el congre, el peix espasa i el sorell, més baixos en greix.

També és important distingir entre les peces grans de peix, com per exemple la tonyina, el peix espasa o l’emperador, que com que són tan grans i viuen més anys, acumulen una quantitat més gran de metalls, com el mercuri. Per això és recomanable disminuir la ingesta d’aquests peixos de mida gran i augmentar la de les peces petites, com la sardina o el seitó.

La ingesta de peix blau en la població espanyola està per sota de les recomanacions i moltes vegades es deu a la incomoditat de cuinar-lo per les fortes olors que desprèn. Per això, una bona opció és cuinar-lo al vapor, al forn o al microones, així l’olor i el gust se suavitzen. Pel que fa a la compra del peix, perquè sigui fresc ens hem d’assegurar que la peça tingui la carn ferma i brillant, els ulls sortits, nets i brillants i que faci una agradable olor de mar.

Gaudiu del bon peix que ens ofereix el nostre mar, començant per una bona llesca de pa amb sardines!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre