{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

La sal iodada és una sal elaborada artificialment en què s’ha afegit iode a la sal comuna o de taula, sense que aquest canvi en modifiqui considerablement el gust. El iode és un mineral que desenvolupa funcions molt importants en l’organisme. Perquè te’n facis una idea, contribueix a mantenir les condicions normals del sistema nerviós, el metabolisme energètic, la pell i la producció d’hormones de la tiroide.

Les necessitats de iode varien al llarg de la vida. Un dels períodes en què més es necessita és durant l’embaràs i la lactància. Per sort, la naturalesa ens ofereix iode, la terra normalment és pobra en aquest mineral, però els oceans en contenen en molta més abundància. Per això els aliments amb més iode són els peixos (bacallà, salmó), els mariscos (cloïsses, llagostins, pop, gambes) i les algues. Com a excepció, la pinya i alguns formatges (Cheddar, semicurat, manxego…) també són fonts d’aquest mineral.

Tot i que coneixem la importància del iode i disposem d’aliments rics en iode, hi ha persones que no en consumeixen prou i tenen més tendència a presentar carències. Aquí rau la importància de substituir la sal comuna per sal iodada, ja que amb aquesta simple mesura es pot evitar la deficiència de iode. Les autoritats sanitàries espanyoles han posat en marxa algunes campanyes de conscienciació per prendre sal iodada i posar fi a la carència d’aquest mineral.

Si vols comprar sal iodada, de segur que pots trobar-ne en molts supermercats o comerços més petits. Per diferenciar-la de la sal comuna, fixa’t en l’etiquetatge, que hauria d’indicar que la sal és amb iode.

Aquí tens algunes receptes amb aliments que aporten iode. Espero que t’agradin!

Gaudeix d’aquestes receptes cuidant-te J

Laura

Experta en alimentació de Vitalinea

Com es prepara?