{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Et presentem la Piràmide de  l’Alimentació Saludable de la SENC  (Societat Espanyola de Nutrició Comunitària),  la guia més important d’Espanya per  ajudar a triar i consumir aliments  saludables. Amb aquesta guia descobriràs,  d’una manera gràfica i senzilla, quina  és la distribució diària recomanada  de cada aliment, perquè et pugis  elaborar un menú saludable.

 Aliments de consum ocasional – Carns greixoses, embotits, begudes refrescants, gelats, pastisseria i brioixeria, caramels i greixos

Aliments amb un alt valor calòric i un valor nutritiu escàs, per la qual cosa es coneixen com a aliments rics en calories buides. Aquests aliments poden formar part d’una dieta saludable si els prenem amb moderació. Vi o cervesa: El consum de vi o de cervesa és opcional i, en qualsevol cas, moderat (no s’ha de prendre més d’una copa o un vas al dia), i només en adults.
 

Aliments de consum diari – Carn, peix, marisc i ous

Aquests aliments són rics en proteïnes, i se’n recomana un consum diari de 2 racions.

  • Carn i peix: es recomana consumir entre 3 i 4 racions setmanals de carn magra (aus), peix (blanc, baix en greixos; blau, ric en greixos, poliinsaturats omega-3 que milloren la salut cardiovascular) i ous. Aporten proteïnes d’elevada qualitat, com també vitamines i minerals.
  • Llegums: aporten hidrats de carboni, proteïnes d’origen vegetal i fibra alimentària. Se’n recomana un consum setmanal de 2 a 4 racions.
  • Fruita seca: rica en proteïnes, fibres alimentàries i greixos cardiosaludables, per la qual cosa tenen un gran valor energètic, i es recomana prendre’n de 2 a 7 racions per setmana.

Aliments de consum diari: Llet i derivats lactis (iogurt, formatge fresc, etc.)

Són una font important de proteïnes de gran qualitat, lactosa (sucre de la llet), vitamines i minerals, especialment en calci. Les racions recomanades de lactis varien en funció de l’edat i la situació fisiològica (de 2 a 4 racions diàries).

Aliments de consum diari – Fruites i verdures

Els aliments rics en hidrats de carboni han de ser la base de l’alimentació (entre 4 i 6 racions diàries). Si són integrals ens aportaran més fibra alimentària. Oli d’oliva: És ric en greixos cardiosaludables, i el consum òptim se situa entre 3 i 6 racions diàries en cru, preferentment.

Aliments de consum diari – Pa, cereals integrals, arròs, pasta, patata

Alimentos ricos en hidratos de carbono, deben ser la base de la alimentación (entre 4-6 raciones diarias). Si son integrales nos aportarán más fibra alimentaria.

Activitat física

Contribueix a millorar diversos aspectes relacionats amb la forma física: ajuda a prevenir el sobrepès i la obesitat, a augmentar la densitat òssia, a reduir el greix corporal i a enfortir la musculatura, ja que millora la tolerància a la glucosa i la sensibilitat a la insulina, normalitza els nivells de colesterol i redueix la tensió arterial. I, a més, millora el benestar psicològic. Aquest conjunt de beneficis fan que es recomani la pràctica d’activitat física moderada diàriament, durant 30 minuts, com a mínim.

Agua

A més del que hem esmentat, per mantenir una vida saludable cal consumir al voltant d’uns 8 vasos d’aigua mineral natural cada dia (2 litres).

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.