{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

Danone ha desenvolupat una piràmide  d’aliments que et servirà per mantenir el teu colesterol sota control.  Amb aquestes senzilles directrius i una mica  de força de voluntat, veuràs com portar  un estil de de vida sa no es tan difícil  com sembla: es tracta de incorporar  aquests petits trucs al teus hàbits  diaris per que tu i el teu cor  us sentiu cada dia millor.

 Què és exactament el colesterol? I per a què serveix?

El colesterolni fa mal ni es nota. Segons la Fundació Espanyola del Cor, més del 50% de la població adulta a Espanya té el colesterol alt i no ho sap o no fa res per reduir-lo. Perquè l’organisme funcioni correctament, el cos humà produeix una sèrie de greixos específics. Una d’aquestes substàncies és el colesterol. El colesterol és un lípid que es produeix al fetge, en petites quantitats i que prové de determinats aliments. És un greix indispensable perquè l’organisme funcioni correctament. Es transporta a la sang a través d’unes molècules anomenades lipoproteïnes. Hi ha dos tipus de lipoproteïnes, unes són bones i les altres dolentes:

  • HDL: les lipoproteïnes d’alta densitat s’encarreguen de recollir el colesterol sobrant i l’expulsen del cos a través del fetge.
  • LDL: les de baixa densitat transporten el colesterol pel cos i, en lloc d’eliminar lo, l’incorporen als teixits. És a dir, aquest colesterol s’acumula a les parets de les artèries, i pot arribar fins i tot a obstruir-les, i això resulta perjudicial per a la salut, sobretot per al cor.

Per tant, el problema del colesterol sorgeix quan el cos produeix un excés d’LDL i, a més, ingereix massa greixos insaturats que no pot expulsar.

Què podem fer per controlar i reduir el colesterol? Segons els experts, mantenir els nivells de colesterol adequats (per sota de 200 mg/dl en sang) ajuda a mantenir sa el cor. Per evitar que el colesterol s’acumuli a les artèries, és fonamental practicar un estil de vida sa i fer controls mèdics periòdicament. El més recomanable és fer exercici i seguir una dieta saludable, rica en fruites, verdures, llegums, cereals, oli vegetal i peix.

Què són i com actuen els esterols vegetals? Els esterols vegetals, també anomenats fitoesterols, són substàncies naturals encarregades de reduir l’absorció de colesterol LDL i d’eliminar-ne l’excés del nostre organisme, combatent el colesterol de manera natural. Podem trobar esterols vegetals també en una àmplia varietat d’aliments, per això és tan recomanable incorporar-los a la nostra dieta diària: fruites, verdures, fruita seca, oli d’oliva, llegums, cereals integrals, són idonis a l’hora de reduir els nivells alts de colesterol, encara que les quantitats naturals d’esterols vegetals en aquests aliments és escassa; per això hi ha preparats a base d’esterols vegetals amb una concentració més alta.

Hàbits saludables per reduir el colesterol. A més d’incloure a la nostra dieta aliments rics en esterols vegetals, per reduir el colesterol és fonamental combinar una alimentació sana i equilibrada amb exercici físic. Aquí hi ha uns quants consells i idees que et poden ajudar a reduir el colesterol.

  • Ejercici físic: la pràctica d’algun esport o activitat física de manera regular augmenta la concentració de colesterol bo en sang, amb tot l’efecte protector que representa.
  • Controlar el pes: és important portar un control gairebé diari del pes. Les persones amb sobrepès tenen més tendència a tenir problemes de colesterol. Incorporem aquest petit hàbit al nostre dia a dia.
  • Dieta variada i equilibrada: una quantitat més important de verdures (2 racions), fruites (3 racions) i cereals (fibra) ha de formar part de la nostra alimentació diària.
  • Reduir els greixos: eliminar de la nostra dieta els greixos d’origen animal.
  • Afegir/augmentar greixos saludables: la ingesta de peix blau, lactis i fruita seca, proporciona greixos saludables al cos.
  • Oli d’oliva: l’oli més recomanat i saludable és l’oli d’oliva, per les seves propietats cardiovasculars.

Els esterols vegetals, una ajuda contra el colesterol

Sitosterol, campesterol i estigmasterol. Segurament, a la majoria, aquests conceptes no us resultaran familiars, però tenen una importància vital en la nostra salut. Es tracta de diversos tipus d’esterols vegetals que consumim diàriament.

Què són els esterols? Els esterols vegetals, o fitosterols, són components naturals d’origen vegetal, com el nom indica, i són substàncies similars al colesterol del nostre cos. I, encara que no ho sapiguem, és fàcil consumir aquest tipus de components en la nostra dieta, ja que es troben en els olis de blat de moro i de soja i en algunes llavors i fruites seques com el sèsam, els cacauets o les ametlles. Tanmateix, la quantitat que acumulem mitjançant aquests productes és molt reduïda, per això és important reforçar la nostra alimentació amb el consum d’aliments funcionals enriquits amb esterols.

Com apunta “El libro blanco de los esteroles vegetales”, els esterols vegetals redueixen parcialment l’absorció de colesterol. Segons les dades del Programa Nutrició i Salut, un consum diari d’1 a 3 grams d’esterols vegetals redueix el nivell sanguini de colesterol entre un 7 i un 10% en 3 setmanes.

La importància dels esterols vegetals, per tant, és vital en la nostra dieta per controlar el colesterol. Per això, molts experts recomanen el consum d’aliments funcionals, enriquits amb esterols com Danacol de Danone.

Decàleg cardiosaludable

El decàleg cardiosaludable serà una petita guia per millorar els hàbits i una gran ajuda perquè et trobis molt millor amb tu mateix.    

  1. No et saltis cap àpat! És important que et planifiquis bé i mengis 5 o 6 vegades al dia. Això també t’ajudarà a mantenir un pes òptim!      
  2. Beu de 6 a 8 gots d’aigua al dia, incorpora productes integrals en la teva dieta (pa, pasta, arròs o farina), verdures, fruites i lactis desnatats.
  3. Alterna els tipus de proteïnes. Pren per setmana 3 o 4 racions de peix, 3 o 4 de carn blanca, 2 o 3 ous i 3 o 4 racions de llegums.
  4. Els esterols vegetals són els teus aliats en la lluita diària contra el colesterol, i estan presents en l’oli d’oliva, de blat de moro o de soja i en algunes fruites seques. També es troben afegits en alguns lactis desnatats que, com Danacol, redueixen el colesterol.
  5. La fibra és bona per al cor ja que, entre altres beneficis, ajuda a reduir el colesterol.
  6. Aposta per l’oli d’oliva i les fruites seques! Els greixos insaturats que contenen afavoreixen la reducció del colesterol.
  7. Compte amb els greixos saturats i els sucres simples! És millor que mengis carn de pollastre o de gall dindi, amb baix contingut en greixos. I pel que fa als dolços, decanta’t per la mel o la melmelada.
  8. Practica exercici físic regularment, t’ajudarà a reduir el colesterol. Pots sortir a córrer, caminar, passejar en bicicleta… Amb 30 minuts i 3 o 4 dies a la setmana n’hi ha prou!
  9. L’alcohol, el tabac, l’estrès i l’ansietat són perjudicials per a la salut cardiovascular. La tornada al dia a dia és una nova oportunitat per evitar que l’estrès i l’ansietat s’apoderin de nosaltres.
  10. No oblidis fer-te revisions anuals per controlar-te els nivells de colesterol i de glucosa, així com la tensió arterial i el pes.

Segueix aquests consells i veuràs com d’aquí poc temps el cor t’ho agrairà.

Per acabar amb bon sabor de boca, et proposem algunes receptes baixes en colesterol. Que aprofiti!

Important: Danacol no està recomanat per a dones durant l’embaràs o la lactància, ni per a menors de 5 anys. Si preneu medicació consulteu el metge.

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre