{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hola, amigues!

Ja sabeu que cada vegada més persones tenen el colesterol alt, i encara que sigui necessari perquè l’organisme funcioni correctament, en excés pot ser perjudicial per a la salut del cor.

Però no us preocupeu! El podeu mantenir a ratlla molt fàcilment amb unes pautes alimentàries molt senzilles:

  • Feu com a mínim cinc àpats al dia; eviteu picar i seguiu una dieta variada.
  • Modereu els aliments amb un alt contingut en greixos d’origen animal com nates, mantegues, embotits, tripes o vísceres, etc.
  • Consumiu verdures i hortalisses en cada àpat principal, a més de dues o tres racions de fruita al dia. Heu tastat els sucs liquats de verdura i fruites? Són molt refrescants, saludables i treuen la set!
  • Consumiu cereals, preferiblement integrals (com el pa, la pasta o l’arròs) diàriament, i llegums de dues a tres vegades per setmana. Aquests aliments aporten una gran quantitat de fibra que ajuda a disminuir la quantitat de colesterol que absorbiu.
  • Trieu els lactis semidesnatats o desnatats, perquè contenen menys greixos saturats i colesterol.
  • Mengeu cada dia un grapat de fruita seca (25 g), aporta greixos saludables. A més, si la consumiu crua o torrada, té aproximadament les mateixes calories que una poma gran.
  • Trieu preferiblement carns blanques com el pollastre, el gall dindi o el conill, perquè són més baixes en greixos saturats. I reduïu les carns vermelles a una vegada per setmana.
  • Consumiu més peix, sobretot blau, perquè és ric en omega-3, un greix cardiosaludable.
  • Pels ous no us preocupeu! Podeu consumir-ne 3 o 4 racions a la setmana, i en altres plats podeu utilitzar-ne únicament les clares.
  • Utilitzeu oli d’oliva verge per cuinar i amanir els plats. És un bàlsam per al cor.
  • Apunteu-vos a les coccions lleugeres com el forn, el microones, els saltats, la papillota, els bullits… Com més varietat, més bo serà!
  • Si voleu saber-ne més, podeu mirar la piràmide del colesterol, una piràmide
    d’aliments que us servirà de guia per mantenir el colesterol controlat.

Vinga! Poseu-vos les piles amb el colesterol… Ja em direu com us ha anat!

Laia

Community Manager de Danone

 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.