{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMES

{{articleCapitalLetter()}}

TEMES

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMES

Hola, amigues!

Ja sabeu que cada vegada més persones tenen el colesterol alt, i encara que sigui necessari perquè l’organisme funcioni correctament, en excés pot ser perjudicial per a la salut del cor.

Però no us preocupeu! El podeu mantenir a ratlla molt fàcilment amb unes pautes alimentàries molt senzilles:

  • Feu com a mínim cinc àpats al dia; eviteu picar i seguiu una dieta variada.
  • Modereu els aliments amb un alt contingut en greixos d’origen animal com nates, mantegues, embotits, tripes o vísceres, etc.
  • Consumiu verdures i hortalisses en cada àpat principal, a més de dues o tres racions de fruita al dia. Heu tastat els sucs liquats de verdura i fruites? Són molt refrescants, saludables i treuen la set!
  • Consumiu cereals, preferiblement integrals (com el pa, la pasta o l’arròs) diàriament, i llegums de dues a tres vegades per setmana. Aquests aliments aporten una gran quantitat de fibra que ajuda a disminuir la quantitat de colesterol que absorbiu.
  • Trieu els lactis semidesnatats o desnatats, perquè contenen menys greixos saturats i colesterol.
  • Mengeu cada dia un grapat de fruita seca (25 g), aporta greixos saludables. A més, si la consumiu crua o torrada, té aproximadament les mateixes calories que una poma gran.
  • Trieu preferiblement carns blanques com el pollastre, el gall dindi o el conill, perquè són més baixes en greixos saturats. I reduïu les carns vermelles a una vegada per setmana.
  • Consumiu més peix, sobretot blau, perquè és ric en omega-3, un greix cardiosaludable.
  • Pels ous no us preocupeu! Podeu consumir-ne 3 o 4 racions a la setmana, i en altres plats podeu utilitzar-ne únicament les clares.
  • Utilitzeu oli d’oliva verge per cuinar i amanir els plats. És un bàlsam per al cor.
  • Apunteu-vos a les coccions lleugeres com el forn, el microones, els saltats, la papillota, els bullits… Com més varietat, més bo serà!
  • Si voleu saber-ne més, podeu mirar la piràmide del colesterol, una piràmide
    d’aliments que us servirà de guia per mantenir el colesterol controlat.

Vinga! Poseu-vos les piles amb el colesterol… Ja em direu com us ha anat!

Laia

Community Manager de Danone

 

Com es prepara?