{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Hi ha certs nutrients que estan relacionats amb el funcionament normal del sistema de defenses, com ara les vitamines A, C, D, B12, B9 i B6, i els minerals com el coure, el ferro, el seleni o el zinc. A més, altres nutrients com la vitamina E, la resta de les del grup B i els probiòtics ens ajuden a mantenir un estat de salut general fantàstic.

Així doncs, l’opció ideal és seguir uns consells generals i una alimentació saludable (tant les criatures com nosaltres!) amb què mantenir el sistema immunitari sense abaixar la guàrdia durant el període d’hivern. I com podem aconseguir-ho? Us donem unes quantes idees!

Plats que ajuden les seves defenses

Crema de verdures verdes i de color carabassa

podem preparar una crema que inclogui espinacs, pastanagues, coliflor i patates. També hi podem afegir un iogurt. Tot i que pot semblar que els ingredients no els agradaran, segur que en forma de crema calentona s’ho prendran en un tres i no res. Aquesta crema ens aportarà vitamina C, E, betacarotens, seleni i coure.

Ous escumats amb samfaina de verdures

Sofregim les verdures (pebrot verd, pebrot vermell i ceba, prèviament tallades a dauets molt petits) i també hi afegim tomàquet ratllat per sofregir. A part, preparem els ous escumats: tallem un quadrat de paper de plàstic transparent (resistent a la calor) i el fiquem en un got petit (fent com un bol), seguidament trenquem l’ou i el dipositem en el paper de plàstic. El lliguem amb un fil i el cuinem en una cassola amb aigua bullent durant 5 minuts. Quan hagi passat aquest temps, el traiem de la cassola i retirem el plàstic, amb compte de no cremar-nos. El servim sobre una o dues torrades de pa, hi afegim una mica de formatge ratllat i... voilà! Ja tenim un plat equilibrat que ens ajuda a mantenir el sistema immunitari amb les piles ben carregades.

Mongetes amb bacallà, pebrots, ceba, nap i tomàquet ratllat

Es molt senzill, ratllem totes les verdures i les cuinem en una cassola amb una mica d’oli d’oliva. Quan estiguin gairebé cuites, hi afegim el bacallà. Al cap de poc temps hi afegim un got d’aigua, ho rectifiquem de sal i ho deixem bullir durant 5 minuts. Hi afegim els llegums i, després de dos o tres minuts més, ja tenim el nostre plat llest. Ens aportarà ferro, zinc, seleni i coure pel que fa a minerals, i les vitamines E, A, C i algunes del grup B.

Pizza amb massa de coliflor:

Per elaborar aquest plat tan curiós, que segur que encantarà a la canalla, començarem preescalfant el forn a 180 °C. Continuem picant la coliflor molt fina i coent-la en una paella amb una mica d’oli d’oliva durant 10 minuts. Quan estigui preparada, la barregem amb un ou batut i mozzarella i ho rectifiquem de sal. En una safata de forn estenem la massa formant minipizzes i la deixem coure al forn durant 15-17 minuts, fins que estigui ben rossa. La traiem del forn, hi afegim una culleradeta de salsa de tomàquet, unes tires petites de pit de pollastre, una mica més de formatge i una mica d’orenga. Segur que aquesta pizza tan peculiar no els deixarà indiferents.

Rotlle de llom amb fruita seca:

Fem un sofregit (amb molt poc oli) amb ceba i tomàquets ratllats, i posteriorment hi afegim ametlles i avellanes triturades molt fines (no caldrà cuinar-lo del tot). Quan ja estigui, estenem el tall de llom sobre un paper de forn i posem la barreja al mig. Enrotllem el llom i el lliguem amb un fil (apte per al forn). Així de fàcil és cuidar les nostres defenses!

Broqueta de taronja, pinya i salsa de fruites vermelles

També podem cuidar les defenses amb unes postres delicioses! En una broqueta posem un tros gros de pinya i un de taronja, successivament fins a omplir tota la broqueta. Per fer la salsa de fruites vermelles, les cuinem a foc suau amb una cullerada de sucre i ràpidament les batem. Després les colem i obtindrem una salsa cremosa. Repartim amb una cullera un fil de salsa de fruites vermelles per tota la broqueta.

En aquests plats trobem els diferents nutrients que ens ajuden a mantenir el nostre sistema de defenses en estat d’alerta, però no oblideu que el més important és oferir-los aliments saludables i seguir una dieta equilibrada, variada i suficient que ens aporti tots els nutrients que l’organisme necessita.

I recordeu que també és important que s’abriguin bé!

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.