{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

Els factors que determinen el temps de trànsit intestinal són molts, cosa que fa que hi hagi una gran variació, tant individualment com entre unes persones i altres. Però... què és el trànsit intestinal?

Què anomenem trànsit intestinal?

El trànsit intestinal és el pas dels aliments des de la boca fins al final del tub digestiu per cadascuna de les parts que el conformen i en un interval determinat, perquè en cada tram es compleixi la funció que hi correspon.

La qüestió és que, com ja hem comentat, hi ha factors que determinen el temps de trànsit i que poden tant accelerar-lo com alentir-lo. Per aquest motiu es pot generar malestar intestinal, i és probable que les funcions de l'aparell digestiu no es desenvolupin adequadament.

El trànsit lent es produeix quan el temps que transcorre entre la ingesta d'aliments fins que s'expulsen és massa extens. De fet, si habitualment el temps de trànsit sobrepassa les 72 hores i, a més, tenim dificultats per evacuar els excrements, és possible que tinguem una activitat intestinal lenta.

Vegem quins són els factors que afavoreixen un trànsit intestinal lent i quins consells es poden seguir per evitar-ho:

Una dieta poc equilibrada i pobra en fibra

La fibra és un element importantíssim perquè el trànsit intestinal sigui normal. Quan no ingerim una quantitat de fibra suficient, el volum dels excrements disminueix i, a més, tenen una consistència més dura. Incloure una quantitat suficient de verdures i hortalisses, fruita, cereals integrals, llegums i fruita seca és fonamental per evitar el trànsit intestinal lent. Igualment, també és recomanable prendre aliments amb probiòtics.

Beure una quantitat d'aigua insuficient

L'organisme necessita una hidratació suficient per dur a terme de manera adequada totes les seves funcions. Beure cada dia entre 1,5 i 2 l de líquids, com ara aigua i altres begudes, és convenient per mantenir el cos ben hidratat.

Portar un estil de vida sedentari

Fer exercici físic cada dia, com ara caminar o nedar, és essencial per ajudar l'aparell digestiu a mantenir una activitat normal. L'ideal és que duguem una vida activa i deixem el sedentarisme de banda. Segur que no és difícil trobar uns 30 minuts cada dia per sortir de casa a estirar les cames.

Estressar-se massa

El ritme de vida que portem avui dia també pot modificar el nostre trànsit intestinal. De fet, l'estrès ocasiona moltes vegades alteracions en la forma d'alimentar-nos i en els hàbits d'activitat física. Per aquest motiu, hem de buscar activitats que ens ajudin a relaxar-nos i allunyar-nosdels ritmes diaris. Fer activitat regular, com ara ballar, ens permet seguir una vida activa de forma divertida.

Anar de vacances o sortir de viatge

Trencar amb la rutina és senyal de canvi en els hàbits que portem durant la resta de l'any, tant pel que fa a l'alimentació com a l'exercici. Amb tot plegat, el nostre temps de trànsit intestinal es pot veure alterat. Per a moltes persones és complicat adaptar-se a nous espais i a noves situacions, cosa que ajuda a alterar l'activitat intestinal i la fa més lenta. Ser previsors i adoptar hàbits saludables durant les sortides és el millor mètode per evitar el trànsit intestinal lent. 

Fer anys

Amb l'edat, les activitats fisiològiques de l'organisme són menys eficaces. El moviment dels músculs de l'aparell digestiu es torna més lent, i per això el trànsit intestinal també. El fet d'haver seguit uns hàbits saludables al llarg dels anys ajudarà a prolongar l'eficàcia de les funcions fisiològiquesi a mantenir en bon estat l'activitat intestinal.

Ja tens les claus per evitar un trànsit intestinal lent. Toca gaudir de la vida!

"La fibra de segó de blat contribueix a accelerar el trànsit intestinal".

"L'aigua contribueix a mantenir les funcions físiques i cognitives normals i contribueix a la regulació normal de la temperatura corporal, amb una ingesta diària d'almenys 2 l d'aigua al dia." 

Com es prepara?

TEMAS
{{freetag}}

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre
Danone utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència de navegació, realitzar tasques d'analítica i mostrar continguts d'acord als teus interessos. Si continues navegant, entenem que acceptes la nostra política de cookies.