{{articleDetail.tags[0]}}

{{articleDetail.title}}

dificultat
dificultat
{{articleDetail.image[0].alt}} {{articleDetail.image[0].alt}}
{{image.alt}} {{image.alt}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}

TEMAS
{{freetag}}

{{articleCapitalLetter()}}

TEMAS
{{freetag}}

Ingredients

  • {{ingredient.ingredient}} {{ingredient.quantity}} {{ingredient.unit}}



TEMAS
{{freetag}}

El colesterol és una substància necessària per al funcionament correcte del nostre organisme: s’encarrega de la formació d’àcids biliars, necessaris per a una bona digestió, i de la producció d’hormones sexuals i tiroïdals. Podem distingir entre dos tipus de colesterol: l’HDL, que és beneficiós per a la nostra salut cardiovascular, i l’LDL, també conegut com a colesterol dolent. Un excés d’aquest tipus de colesterol es produeix quan els nivells superen els 160 mg/dl i pot comportar problemes vasculars, perquè aquest excés es podria adherir a les parets de les artèries, obstruir-les i impedir la circulació correcta de la sang. Per reduir el colesterol dolent hem de prendre algunes mesures: una de les més importants és canviar l’alimentació. Saps quins aliments hauries de prendre per aconseguir-ho?

Aliments que ens ajuden a reduir el colesterol dolent

La fibra, les vitamines, l’omega-3, les nous i, sobretot, els aliments que contenen esterols vegetals i greixos insaturats seran els nostres millors aliats a l’hora de reduir el colesterol dolent.

Verdures de fulla verda

Les verdures contenen fibra i vitamines, especialment les de fulla verda. Es tracta d’un aliment saludable que seria recomanable introduir a la nostra dieta setmanal. L’enciam, l’albergínia, les cols de Brussel·les o el bròquil són verdures riques en vitamines del grup A, B i C. Procura prendre-les sempre en amanida, bullides o a la planxa perquè continguin com menys greixos millor i puguin conservar les seves propietats.

Peix blau

Aquest tipus de peix és ideal per ajudar a reduir el colesterol, perquè està format per greixos insaturats i àcids omega-3, que ajuden a regular la tensió arterial. La tonyina, el verat, el salmó, el bonítol, l’arengada, la sardina… Podem triar entre una varietat molt àmplia de peix blau.

Fruites

Igual que passa amb les verdures, les fruites són aliments rics en vitamines i fibra. Les fruites riques en vitamina C, com ara la taronja, el kiwi, l’albercoc o el préssec, són, a més, antioxidants. La seva aportació calòrica és mínima i això les converteix en una opció ideal per prendre-les a mig matí o per berenar. No t’oblidis de prendre almenys una peça de fruita cada dia.

Fruita seca

La fruita seca conté esterols vegetals i greixos insaturats que ens ajuden a controlar el colesterol. Les nous, les ametlles, les avellanes o els pistatxos són alguns dels més recomanats. Pots prendre’n diàriament, però de manera moderada, perquè en aquest cas, la seva aportació calòrica acostuma a ser alta.

Llegums

Els llegums contenen vitamines, minerals i fibra soluble. El seu origen vegetal fa que sigui un aliment compost per greixos insaturats, que són els que ens ajudaran a combatre el colesterol dolent. Les llenties, les mongetes, els fesols o els cigrons són alguns dels llegums que hauríem d’incorporar al nostre menú. Els tramussos també són una opció ideal gràcies al seu alt contingut en fibra i vitamines.

Carns magres

Un dels objectius que calen per aconseguir reduir el colesterol dolent és moderar els greixos poc saludables en la nostra alimentació. Per aconseguir-ho podem optar per les carns magres, que ens aporten proteïna i contenen menys greix i colesterol que les altres. Entre aquestes carns magres, hi ha el pollastre, el gall dindi, el conill o el filet de llom de vedella o bou.

Oli d’oliva i margarina

Tots dos contenen greixos monoinsaturats, de manera que són aliments saludables. A més, són rics en omega-3 i ens poden ajudar a reduir el colesterol dolent. Però, això sí, hem de prendre’ls amb moderació, perquè la seva aportació calòrica és força alta. N’hi ha prou amb aproximadament dos grams al dia.

Productes enriquits amb esterols vegetals

Hi ha productes lactis, com la llet o els iogurts, enriquits amb esterols que, combinats amb una bona alimentació, ens poden ajudar a reduir el colesterol. Un d’aquests productes és Danacol, una llet fermentada rica en esterols vegetals que pot reduir el colesterol entre un 7 % i un 10 % en unes dues o tres setmanes si en prenem cada dia.

Recorda que els nivells de colesterol LDL (colesterol dolent) inferiors a 70-100 mg/dl són els que es consideren òptims. Amb una bona alimentació i exercici físic, es pot aconseguir!

*Danacol, amb esterols vegetals, redueix el colesterol entre un 7 % i un 10 % en 2 o 3 setmanes amb una ingesta diària d’1,5 g a 2,4 g de fitosterols. No va adreçat a persones que no necessiten controlar la colesterolèmia. No recomanat a dones durant l’embaràs o la lactància ni a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals: 3 g/dia. Seguiu una dieta saludable amb fruites i verdures. Si preneu medicació, consulteu el metge

Com es prepara?

Vols publicar un comentari? Registra't o Inicia sessió

Publicar

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre

Mónica naranjo

Los síntomas aparecen frecuentemente después de la ingesta de productos que contienen lactosa.

Respondre

Marta Sánchez

El cuerpo humano está compuesto por un 60% de agua, 18% de proteínas, 6% de minerales y aproximadamente 16% de grasa - esto significa que la proteína es el segundo nutriente más importande de nuestro cuerpo (después del agua).

Respondre